مجله سلامت پزشکی

چرا دستگاه فیزیوتراپی خانگی از مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی بهتر است؟

چرا دستگاه فیزیوتراپی خانگی از مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی بهتر است

برای اکثر افراد یا اطرافیان‌شان پیش آمده که پزشک برای آنها فیزیوتراپی تجویز کند و این موضوع چالش‌هایی را برای فرد آسیب دیده به وجود می‌آورد که ما سعی می‌کنیم آنها را در این مقاله بررسی کنیم.

فیزیوتراپی چندین مدل دارد که قبلا در مقاله “فیزیوتراپی چیست” بررسی کرده‌ایم ولی یکی از مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی، روش الکتروتراپی بوده که معمولا فیزیوتراپی را با این نام میشناسیم.

در این مقاله سعی در بررسی این داریم که چرا بهتر است برای انجام فیزیوتراپی به کلینیک مراجعه نکنیم و به جای آن از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کرده و هزینه مربوطه را به خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی اختصاص دهیم.

معایب رفتن به کلینیک فیزیوتراپی

برای انجام فیزیوتراپی چه به کلینیک مراجعه کنیم و چه یک نفر کارشناس به منزل آمده و کار مربوطه را انجام دهد چندین مزایا و معایب دارد که با هم بررسی می‌کنیم:

هزینه بالا

چه ما به کلینیک مراجعه کنیم چه کارشناسی به منزل ما بیاید هزینه‌های بالایی خواهیم داشت. معمولا برای افراد ۱۰ جلسه فیزیوتراپی در نظر گرفته می‌شود که حدود قیمت هر جلسه بین ۱۵۰ تا یک میلیون تومان بسته به نوع مرکز و کاری که انجام می‌دهد، متغیر است.
این مبلغ در پاییز ۱۴۰۱ در کمترین حالت به یک و نیم میلیون تومان میرسد که برای ۱۰ جلسه فیزیوتراپی پرداخت می‌شود.

درضمن معمولا فیزیوتراپی با یک دوره به پایان نمیرسد و باید دوره تکرار شود.

رفت و آمد

ما برای انجام فیزیوتراپی باید مسیری را از منزل یا محل کار تا کلینیک طی کنیم که در کلان شهرها این رفت و آمدها معمولا با شلوغی و ترافیک همراه هستند و علاوه بر این هزینه حمل و نقل را هم داریم.
در شهرهای کوچک‌تر احتمالا مسیر طولانی‌تری را برای رسیدن به کلینیک باید طی کنیم.

رفت و آمد برای مرکز فیزیوتراپی

اگر به جای اینکه به کلینیک بروید از کارشناس مربوطه بخواهید که به منزل شما بیاید، باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هزینه این کار از رفتن خود شما به کلینیک خیلی بیشتر می‌شود.

نکته دیگری که در این موضوع قابل توجه است این است که اگر ما به شدت درد داشته باشیم و تحمل مسیر و حرکت را نداشته باشیم برای جا به جایی اذیت شده و همچنین باید در نظر داشته باشیم اگر سن فرد بالا باشد یا توانایی حرکت را به خوبی نداشته باشد در رفت و آمد دچار مشکل خواهید شد.

زمان

زمان برای همه افراد همیشه ارزشمند بوده و ما معمولا زمان برای انجام کارهای خود کم می‌آوریم.

این موضوع باعث می‌شود که اگر ما بخواهیم ساعت‌ها پشت ترافیک برای رفتن به کلینیک بمانیم یا مسیرهای طولانی را طی کنیم، زمان ارزشمند خود را از دست می‌دهیم و این برای ما آزار دهنده خواهد بود.

داشتن فضای مناسب

شاید به این فکر کنید که برای انجام فیزیوتراپی، برای اینکه در رفت و آمد نباشید و زمان را از دست ندهید، از فیزیوتراپیست می‌خواهید که به منزل شما بیاید ولی باید در نظر داشته باشید که علاوه بر پذیرایی بحث فراهم بودن فضا هم مطرح هست.

شما باید فضای مناسبی که کارشناس بتواند عملیات فیزیوتراپی را انجام دهد را فراهم کنید.

همچنین برای هماهنگ کردن زمان خود و کارشناس ممکن است به مشکل بر بخورید مثلا برای شما جلسه‌ای پیش بیاید یا لازم باشد در جای دیگری در همان ساعت حاضر باشید و یا شخصی که فیزیوتراپی قرار است برایش انجام شود نیاز به همراه داشته باشد ولی ما نتوانیم در آن زمان در منزل حضور پیدا کنیم و برای حل این مشکل باید از کار خود دست بکشیم تا به منزل برویم.

مزایای رفتن به کلینیک فیزیوتراپی

یکی از بهترین مزایایی که برای رفتن به کلینیک فیزیوتراپی می‌توان نام برد این است که امکانات کامل‌تر است و افرادی که در آن مرکز هستند با تجربه بوده و تخصصی‌تر با بیمار ما کار خواهند کرد.

فضای مناسب کلینیک فیزیوتراپی

البته انتخاب این موضوع که به کلینیک مراجعه کنید یا از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کنید با شماست.

مزایا و معایب دستگاه فیزیوتراپی خانگی

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه به مراکز فیزیوتراپی بروید، می‌توانید یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی تهیه کنید.

البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که باید قبل از خرید دستگاه فیزیوتراپی با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید آیا مشکل شما با روش الکتروتراپی حل می‌شود یا خیر و چون دستگاه فیزیوتراپی خانگی نسبت به نوع بیمارستانی محدودیت‌هایی دارد باید بررسی شود که مشکل ما را حل می کند یا نه.

پس از مشورت با پزشک معالج خود اگر پزشک اجازه خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی را به شما بدهد شما می‌توانید با هزینه خیلی کم که هزینه همان ۱۰ جلسه اول عملیات فیزیوتراپی است یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی تهیه کنید.

این دستگاه به شما کمک میکند که در هر زمان از شبانه روز که دچار درد شدید و نیاز به استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی داشتید به راحتی از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به گرفتن وقت قبلی، هزینه اضافی یا در ترافیک ماندن را ندارید.

از نکته‌های مهم در استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر پس از چندین ماه بهبودی، نیاز به استفاده مجدد از دستگاه را داشتید می‌توانید به راحتی دوباره از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست.

اگر نحوه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی را بدانیم که استفاده می‌کنیم اگر نمیدانستیم با یک متخصص مشورت می‌کنیم تا تنظیمات لازم برای فیزیوتراپی را روی دستگاه برای ما فعال کند.

بهترین دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی محصول برند برجیس هستند که تولید کشور خودمان ایران‌اند و دارای ۵ سال گارانتی تعویض و مورد تایید همه پزشکان و فیزیوتراپ‌ها است و حتی خیلی از فیزیوتراپ‌ها برای کارهای ساده و سبک از همین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی برجیس را از فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی تهیه کنید.

دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی برجیس ۴ مدل دارند که با توجه به نیاز شما این دستگاه‌ها متفاوت میشوند و تغییر می‌کنند.

به طور مثال اگر دستگاه ۲ کاناله احتیاج داشته باشید دستگاه فیزیوتراپی برجیس ST90 دو کاناله که توانایی فرکانس ۹۰ هرتز را دارد و برای شما مناسب است.

اگر دستگاهی احتیاج دارید که ۹۰ هرتز باشد اما کانال‌های بیشتری داشته باشد می‌توانید از دستگاه فیزیوتراپی برجیس ST90 پنج کاناله استفاده کنید.

اما اگر دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌خواهید که قدرت زیادی داشته باشد و تمام نیازهای شما را که با روش الکتروتراپی بر طرف می‌شود، می‌توانید از دستگاه فیزیوتراپی برجیس SL400 دو کاناله استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد مزایا و معایب استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی و مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی، برای شما صحبت کنیم.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است زمانی، هر یک از ما به انجام فیزیوتراپی احتیاج داشته باشیم و همانطور که گفته شد فیزیوتراپی هزینه‌های خیلی بالایی دارند. بنابراین میتوانیم از دستگاه فیزیوتراپی خانگی در هر زمان و مکان، حتی مسافرت به راحتی استفاده کنیم.

از نکته‌های دیگر این دستگاه، توانایی استفاده برای چند نفر است و همچنین در زمان وجود ریکاوری، مشکلات و آسیب دیدگی‌های ورزشی و غیره است.

وجود یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی در هر خانه میتواند خیلی مفید باشد و نیاز ما را برای رفتن به مراکز فیزیوتراپی به صفر برساند.

برای گرفتن مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش خرید می‌توانید به سایت سلامت پزشکی مراجعه کنید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *