مجله سلامت پزشکی

عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن

Immune system 1

عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن

کمبود خواب ، استرس بیش از حد و برنامه کاری سخت اصلا برای سلامتی شما خوب نیست .
اما رژیم غذایی و دارویی که مصرف می کنید نیز می تواند بر روی سلامت بدن شما تاثیر بگذارد .

استفاده بیش از حد از آنتی اسید ها :

باید از انجام کارهایی که به سیستم ایمنی روده آسیب وارد می کند اجتناب کنید . آسیب به سیستم ایمنی روده باعث تضعیف سیستم ایمنی کل بدن خواهد شد . مصرف آنتی اسید ها به ویژه نسخه های قوی تر آن می تواند اثرات منفی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد .

استفاده از مسکن ها و ضد درد های خاص :

علاوه بر آنتی اسید ها ، برخی از مسکن ها و دارو های ضد درد همچون استروئید ها و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند به مخاط روده صدمه بزند و منجر به ایجاد سندروم روده گردد .

استفاده بیش از حد نوشیدنی های الکلی :

استفاده مکرر از نوشیدنی های الکلی باعث سرکوب تولید گلبول های قرمز و سفید خواهد شد . در اثر گذشت زمان این موضوع سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند .

مسافرت کاری بسیار :

افرادی که مسافرت های کاری زیادی دارند معمولا سیستم ایمنی ضعیف تری خواهند داشت . دلیل اصلی تضعیف سیستم ایمنی بدن در این گونه موارد این است که افراد در چنین شرایطی معمولا در معرض آلاینده ها و میکروب های بیشتری قرار دارند .

تنها بودن :

مطالعات انجام شده نشان می دهد که تنهایی بیش از حد باعث تضعیف ایمنی بدن گردد و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش دهد .

غذاهای فاقد آنزیم و مواد مغذی :

آنزیم هایی که موجب رسیده شدن غذا می شوند برای هضم غذا در بدن نیز ضروری اند . مصرف چنین غذاهای شایعی نه تنها موجب مشکلات چشمگیری در هضم غذا می گردد بلکه برای سیستم ایمنی بدن نیز مضر است .

کمبود خواب :

با خوابی راحت سیستم ایمنی را بازسازی کنید . در واقع کمبود خواب یکی از آشکارترین دلایل تضعیف سیستم ایمنی محسوب می شود .

عدم توازن هورمون ها :

عملکرد صحیح غدد فوق کلیوی یکی از ضروریات داشتن سیستم ایمنی قویست . اما به دلیل استرس های بی وقفه ، کمبود خواب ، مصرف افراطی قند و عوامل دیگر ، عملکرد غدد فوق کلیه در بسیاری از مردم یا کم کار است یا پر کار .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *