مجله سلامت پزشکی

تفاوت اصلی بین لکه بینی و قاعدگی

IMG11162321

تفاوت اصلی بین لکه بینی و قاعدگی در حجم خونی است که از طریق واژن تخلیه می شود . خونریزی از طریق واژن در لکه بینی بسیار اندک است و می توان از آن چشم پوشی کرد در حالیکه خونریزی در دورات قاعدگی ممکن است سه الی پنج روز طول بکشد .

در دوران قاعدگی جریان سنگینی از خون از بدن خارج می شود و همان طور که گفتیم ممکن است به طور متوسط بین سه الی پنج روز طول می کشد . لکه بینی ممکن است به عنوان بخشی از چرخه قاعدگی رخ دهد و تخلیه خون در آن به صورت نامنظم و اندک است با این حال لکه بینی ممکن است نشان دهنده بارداری یا یک شرایط زمینه ای باشد .

دوران قاعدگی :

قاعدگی بخشی از چرخه قاعدگی است . به طور متوسط طول چرخه قاعدگی ۲۸ روز است . بعد از قاعدگی دیواره رحم شروع به ضخیم شدن می کند و خود را برای بارداری احتمالی آماده می سازد . بعد از پایان چرخه قاعدگی و زمانی که بارداری رخ نداد رحم دیواره ی خود را با خونریزی می ریزد . طول دوره قاعدگی به طور متوسط سه الی پنج روز است .

لکه بینی :

لکه بینی یا لکه بینی واژینال ، ممکن است بین دو دوره قاعدگی رخ دهد . خون یا مایعی که از طریق واژن تخلیه می شود زیاد نیست و به صورت چند قطره خواهد بود . رنگ خون نیز ممکن است به صورت قهوه ای تیره یا صورتی روشن باشد . اگر چه لکه بینی به طور کلی بی خطر است اما بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت گردد .

نشانه های لکه بینی :

بی نظمی زمانی : زنان ممکن است یک روز لکه بینی داشته باشند بعد لکه بینی قطع شود و دوباره شروع گردد .
مرتبط با اتفاقات قابل پیش بینی چرخه ی عادت ماهانه : لکه بینی غیرقابل توضیح اغلب نا منظم است .
ممکن است مرتبط به جراحت یا دیگر علایم باشد : این شامل درد ناحیه ی شکمی می شود .
رنگ خون لکه بینی اغلب با خون نرمال عادت ماهانه ی زن تفاوت دارد : برخی زنان خون لکه بینی شان قهوه ای رنگ است . دیگران این خون را دارای رنگ روشن تر ، بافت متفاوت و بوی عجیب و غریب می بینند .

هرزنی که دچار لکه بینی دراز مدت یا لکه بینی غیر قابل توضیح است باید به دکتر مراجعه کند . در صورت بروز موارد زیر زنان باید فوری با دکتر تماس بگیرند :

لکه بینی شدید است .
زنانی که اخیرا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند .
زنان باردار یا در معرض احتمال بارداری

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *