مجله سلامت پزشکی

فواید خیار چیست ؟

gyhbj scaled

فواید خیار چیست ؟

بیشتر وزن خیار را آب تشکیل می دهد . که این ویژگی کمک به کاهش وزن ، آب رسانی به بدن ، رفع تشنگی ، ادرار آور بودن و دفع سموم می کند .
خیار دارای ویتامین های A و B و C و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است .

خیار و لاغری

مقدار بالای آب و مواد معدنی در خیار و همچنین کالری کم خیار آن را برای رژیم لاغری مناسب می کند . خیار مقداری فیبر دارد که در افزایش احساس سیری نقش داشته .

خیار و دیابت

افرادی که دیابت نوع ۲ دارند از رژیمی که دارای فیبر است شامل ۳ و ۵ وعده بهتر است استفاده کنند . فیبر موجود در خیار باعث ایجاد احساس سیری و کمک به کنترل قند خون می شود .

خیار و رفع یبوست

خیار سرشار از آب و فیبر است . میزان بالای آب و فیبر بدنتان را از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص می کند و هضم غذا با راحتی بیشتری انجام می شود .

خیار و سلامت مغز

خیار حاوی نوعی فلاونول ضد التهاب به نام فیستین است که نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کند .

خیار و رفع تشنگی

بیش از نیمی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد ، دریافت آب کافی برای عملکرد طبیعی سیستم های مختلف بدن ضروری است . آب همچنین برای خنک کردن بدن از طریق تعریق مهم است . چون بیشتر وزن خیار را آب تشکیل می دهد ، آب رسانی به بدن را از جمله خواص خیار باید دانست .

یک حلقه خیار را به سقف دهانتان بچسبانید و به مدت ۳۰ ثانیه با زبانتان نگه دارید . این کار باعث از بین رفتن باکتری های عامل بوی بد دهان می شود .

اگر خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید چین و چروک های صورت را از بین می برد و باعث جون سازی پوست می شود ‌.

پوست خیار دارای ویتامین C بوده ‌. جوشانده خیار برای یرقان داروی خوبی است .

کسانی که اسهال هستند از خوردن خیار خودداری کنند . خوردن خیار با پوست مخصوصا اگر تر و تازه نباشد دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می کند .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *