مجله سلامت پزشکی

شلغم بخور هیچی نخور

611T2LVqNlL. SX425

شلغم بخور هیچی نخور


شلغم سبزیجاتی با رنگ سفید خامه ای و رنگ ارغوانی بنفش است. مردم غالباً این غذای محبوب اروپایی را با سبزیجات ریشه مانند سیب زمینی و چغندر گروه بندی می کنند. با این حال ، شلغم در واقع یک پسر عموی کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، آرگولا و کلم است.

فواید

رفع مشکلات روده
فیبر موجود در شلغم ممکن است به رفع مشکلات روده کمک کند.

کاهش فشار خون

غذاهای حاوی نیترات در رژیم غذایی – مانند شلغم و سبزیجات قلاده – ممکن است مزایای متعددی برای سلامتی رگ های خونی ایجاد کنند.

کاهش خطر سرطان

این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فیتوشیمیایی هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. وجود گلوکوزینولاتها و همچنین باعث کاهش اثر سرطان می شود.

کمک به کاهش وزن و هضم غذا

شلغم و سایر سبزیجات حاوی فیبر هستند و باعث می شوند افراد به مدت طولانی تری احساس سیری کنند . خوردن وعده های غذایی حاوی فیبر همچنین به ثبات سطح قند خون کمک می کند.

سلامت قلب و عروق

شلغم به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین K خواص ضد التهابی زیادی دارد که این امر در جلوگیری از حمله قلبی ، سکته های قلبی و سایر بیماری های قلبی کمک می کند. سبزیجات شلغم در جذب هضم با جذب مقدار بیشتری از صفرا که از کلسترول موجود در بدن استفاده می کند ، کمک می کنند. این منجر به کاهش کلسترول می شود. همچنین شلغم منبع عالی فولات است که به تقویت سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

سلامت استخوان

شلغم منبع مهمی از کلسیم و پتاسیم است که برای رشد و نگهداری سالم استخوان ها بسیار مهم است. مصرف منظم شلغم از آسیب مفاصل ، خطر ابتلا به پوکی استخوان و بروز آرتریت روماتوئید جلوگیری می کند.

سلامت ریه

عوامل سرطان زا موجود در دود سیگار باعث کمبود ویتامین A می شوند و در نتیجه التهاب ریه ، آمفیزم و سایر مشکلات ریه ایجاد می شود. ویتامین A موجود در سبزی های شلغم با خنثی کردن این نقص به حفظ ریه های سالم کمک می کند.

درمان بیماری های مشترک

قدرت درمانی شلغم در جلوگیری از چندین بیماری شایع مانند عدم گرسنگی و بواسیر مفید است. مصرف منظم شلغم حتی اگر به اندازه کافی کوچک باشد ، می تواند سنگ کلیه را درمان کند.

سودمند برای کاهش وزن

شلغم کم کالری است و از این رو می تواند در بخشی از یک برنامه کاهش وزن موثر باشد. از طرف دیگر محتوای بالای فیبر آنها متابولیسم را تنظیم می کند ، وزن بدن را کنترل می کند و یک کولون سالم و فعال را پشتیبانی می کند.

آسم را درمان می کند

خواص ضد التهابی شلغم را می توان به مقدار بالای ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است ، نسبت داد. این خواص در درمان آسم و مهار علائم آسم مؤثر هستند. مطالعات ثابت کرده اند که دادن شلغم به بیماران آسم می تواند خس خس سینه را کاهش دهد.

از بوی بدن جلوگیری می کند

بوی بدن خصوصاً در ماه های تابستان یک مشکل شایع است. آب شلغم برای خلاص شدن از بو بدن بسیار مفید است. نوشیدن آب شلغم به طور کلی برای سلامتی مفید است و همچنین به جلوگیری از بوی بدن کمک می کند.

سلامت چشم

سبزیجات شلغم یک منبع غنی از لوتئین ، یک کاروتنوئید است که باعث تقویت سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می شود.

مزایای شلغم برای مو

با داشتن ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ، شلغم برای موهای شما نیز مفید است.

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *