مجله سلامت پزشکی

می خوای از شر خیلی بیماری ها خلاص بشی زالو درمانی رو امتحان کن

f0fa280693590885105b6c418fcd9882

می خوای از شر خیلی بیماری ها خلاص بشی زالو درمانی رو امتحان کن

زالو درمانی (MLT) یا هیرودوتراپی ، یک روش قدیمی است که توسط بسیاری از محققان به دلیل اثرات احتمالی بر بیماریهای مختلفی مانند بیماریهای التهابی ، استئوآرتریت و بعد از جراحی های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. Hirudo medicinalis در بین زالوها وسیع ترین روش درمانی را دارد ، اما در سراسر جهان ، بسیاری از گونه های مختلف مورد آزمایش و مطالعه قرار گرفتند. زالوها بیش از ۲۰ ماده فعال کننده فعال زیستی مانند آنتی بیستین ، اگزین ، گامرین ، هیرودین ، ​​ساراتین ، بدلین ها ، مکمل و مهار کننده های کربوکسی پپتیداز ترشح می کنند. آنها دارای عملکردهای تنظیم کننده ضد درد ، ضد التهابی ، مهار کننده پلاکت ، پلاستیک ، ضد انعقاد و ترومبین و همچنین اثرات تخریبی و ضد میکروبی ماتریکس خارج سلولی هستند ، اما با مطالعات بیشتر ، ممکن است طیف اثرات گسترده شود. این روش ارزان ، مؤثر ، کاربردی آسان است و روشهای عملی آن برای برخی از بیماریها توضیح داده شده است.


زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف های ریز دندان هستند. آنها پوست فرد را با دندان های خود سوراخ کرده و ضد انعقاد خون را از طریق بزاق خود وارد می کنند. سپس زالوها مجاز به استخراج خون ، به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه از طرف شخص تحت معالجه قرار می گیرند. این مساوی است با مقدار نسبتاً کمی خون ، تا ۱۵ میلی لیتر در هر زالو. زالوهای دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد به دست می آیند.

چندین موقعیت وجود دارد که در آنها می توان از زالو درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از این مزایا بهره مند شوند شامل افرادی که به دلیل عوارض جانبی دیابت ، قطع عضو هستند ، کسانی که به بیماری قلبی مبتلا شده اند و افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند ، شامل می شوند که در آنها خطر از بین رفتن برخی از بافت های نرم آنها وجود دارد. برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است.

 

مواد شیمیایی حاصل از بزاق زالو به داروهای دارویی تبدیل شده اند که می توانند درمان کنند:

فشار خون
رگهای واریسی
بواسیر
مشکلات پوستی
آرتروز

کارآزمایی های بالینی نشان می دهد که منبع موثق که زالو درمانی ؛ درمانی مناسب برای آرتروز بیماری مشترک مفصلی است. خواص ضد التهابی و بی حس کننده در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل اتصال مفصل می شود.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی به دلیل منبع بالقوه قابل اعتماد برای بهبود التهاب و جریان خون از زالو درمانی استفاده می کنند. در چند سال گذشته ، زالو درمانی به عنوان یک درمان جایگزین قابل قبول برای مبتلایان به بیماری عروقی و اختلالات عروقی بدل شده است .

به دلیل مهار کننده های پلاکت و آنزیم های ویژه موجود در بزاق زالو ، درمان سرطان با استفاده از زالو درمانی مورد بررسی قرار گرفته است. در حالی که به افرادی که دارای سرطان خون خاصی هستند توصیه نمی شود از زالو درمانی استفاده کنند ، اما نشان داده شده است که اثرات سرطان ریه را کند می کند.


فواید زالو درمانی برای گردش خون باعث شده است که برخی از افراد از زالو درمانی نیز برای درمان طاسی و ریزش مو در پوست سر استفاده کنند.

آیا عوارض جانبی دارد؟

زالو درمانی نیز آسان است و خطر کمتری از عوارض جانبی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. با این حال ، برخی از خطرات وجود دارد. یک منبع خطر عفونت باکتریایی وجود دارد ، که گاهی اوقات شامل باکتری های مقاوم در برابر دارو است ، بنابراین حتما از زالو خارج از یک محیط تنظیم شده خودداری کنید. به همین دلیل ، افرادی که به دلیل بیماری خود ایمنی و عوامل محیطی در معرض ایمنی هستند ، کاندیدای خوبی برای زالو درمانی نیستند.

 

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *