مجله سلامت پزشکی

می خوای یبوست نگیری متن زیر رو بخون

gastrointestinal tract

 می خوای یبوست نگیری متن زیر رو بخون

یبوست یک مشکل فوق العاده شایع است .این می تواند ناشی از غذاهایی باشد که می خورید یا از آنها دوری می کنید ، انتخاب سبک زندگی ، دارو یا بیماری باشد .

متأسفانه یبوست می تواند تأثیر منفی جدی بر کیفیت زندگی و همچنین سلامت جسمی و روانی شما بگذارد.

روش های طبیعی زیادی برای کمک به رفع یبوست وجود دارد. شما می توانید این کارها را در آسایش خانه خود انجام دهید و بیشتر آنها حتی توسط علم پشتیبانی می شوند:

 آب بیشتری بنوشید:

کمبود آب به طور مرتب می تواند شما را به یبوست دچار کند. برای جلوگیری از این مهم ، نوشیدن آب کافی و ماندن در معرض آب اهمیت دارد .

فیبر بیشتری بخصوص فیبر محلول و غیر تخمیر بخورید:

اغلب به افرادی که یبوست دارند گفته می شود که میزان فیبر مصرفی خود را افزایش دهند .دلیل این امر تصور می شود که افزایش فیبر باعث افزایش بخش عمده و قوام حرکات روده می شود و عبور آنها را آسان تر می کند.


 بیشتر ورزش کنید:

مطالعات در مورد تأثیر ورزش بر یبوست نتایج مختلف را نشان داده است.اگر یبوست دارید ، پس از آن به پیاده روی منظم بروید. قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

قهوه ، به خصوص قهوه کافئین دار بنوشید:

برای برخی از افراد ، قهوه می تواند میل به رفتن به حمام را افزایش دهد. دلیل این امر است که قهوه باعث تحریک عضلات دستگاه گوارش شما می شود.در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که قهوه کافئین دار می تواند روده شما را به همان روشی که یک وعده غذایی تحریک می کند ، تحریک کند. این اثر ۶۰٪ از آب آشامیدنی و ۲۳٪ قویتر از نوشیدن قهوه بدون کافئین است .قهوه همچنین ممکن است حاوی مقادیر کمی از فیبرهای محلول باشد که با بهبود تعادل باکتریهای روده شما ، از یبوست جلوگیری می کند.

غذاهای پروبیوتیک بخورید یا از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید:

پروبیوتیک ها ممکن است به درمان یبوست مزمن کمک کنند. می توانید از خوردن غذاهای پروبیوتیک یا مصرف مکمل استفاده کنید. مکمل ها باید حداقل ۴ هفته روزانه مصرف شوند.

رژیم کم FODMAP را امتحان کنید:

یبوست می تواند نشانه ای از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) باشد.

رژیم کم FODMAP یک رژیم از بین بردن است که اغلب برای درمان IBS استفاده می شود. در صورتی که علت ابتلا به سندرم روده چشم (IBS) علت آن باشد ، می تواند در درمان یبوست مؤثر باشد .

FODMAP مخفف الیگو ساکاریدهای قابل تخمیر ، دی سکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است.

سیترات منیزیم را امتحان کنید:

مصرف سیترات منیزیم یک درمان خانگی محبوب در برابر یبوست است. این یک نوع ملین اسمز است که می تواند بدون نسخه یا به صورت آنلاین خریداری شود .

مصرف مقادیر متوسط ​​مکمل های منیزیم می تواند به رفع یبوست کمک کند. دوزهای بالاتر گاهی اوقات برای آماده سازی و تمیز کردن روده قبل از عمل یا سایر روشهای پزشکی استفاده می شود.

آلوبخارا بخورید:

آلوبخارا حاوی، سوربیتول هستند که خاصیت ملین دارد. آلوبخارا می تواند یک درمان بسیار مؤثر برای یبوست باشد.

سعی کنید از لبنیات خودداری کنید:

عدم تحمل لبنیات یا لاکتوز ممکن است در برخی افراد باعث یبوست شود. اگر گمان می کنید که لبنیات مشکلی است ، سعی کنید آن را برای مدت کوتاهی استفاده نکنید تا ببینید آیا این مسئله تغییری ایجاد می کند.

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *