مجله سلامت پزشکی

کرونا ویروس و عامل ان را بشناسیم

sciencesource ss2413465 bd5e295079f203794a6d35a99a4db82fa5615d4d s1100 c15

کرونا ویروس و عامل ان را بشناسیم

ویروس ایجاد کننده بیماری از کجا امده ؟

این یک coronavirus جدید است – یعنی یکی از اعضای خانواده coronavirus که قبلاً با آن روبرو نشده است. مانند سایر coronaviruses ، از حیوانات نیز آمده است. بسیاری از کسانی که آلوده شده اند یا در بازار عمده فروشی غذاهای دریایی هوانا در مرکز شهر چین کار می کنند و یا اغلب آنها را خرد می کنند ، که حیوانات زنده و تازه ذبح شده را نیز می فروختند. ویروس های جدید و نگران کننده معمولاً در میزبان حیوانات سرچشمه می گیرند. ابولا و آنفولانزا مثالهایی هستند.


coronaviruses دیگر وجود داشته است؟

سندرم تنفسی حاد شدید (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) هر دو در اثر ویروس ناشی از عروق کرونوی ویروس ناشی از حیوانات ایجاد می شوند. اگرچه اعتقاد بر این است که مرس از خوابگاهها به انسانها منتقل می شود ، میزبان اصلی هر دو کرونو ویروس احتمالاً خفاش ها بودند. اکنون شک و تردیدهایی وجود دارد که احتمال دارد که coronavirus جدید در خفاش ها یا مارها سرچشمه گرفته باشد ، و احتمالاً از طریق یک نوع واسطه به انسان منتقل شده است .

علائم ناشی از ویروس چیست؟

این ویروس باعث ذات الریه می شود. گزارش شده است: افرادی که بیمار شده اند دچار سرفه ، تب و مشکلات تنفسی می شوند. در موارد شدید می تواند نارسایی اندام باشد. از آنجا که این پنومونی ویروسی است ، آنتی بیوتیک ها فایده ای ندارند. داروهای ضد ویروسی که در برابر آنفولانزا داریم ، مؤثر نیست. اگر افراد در بیمارستان بستری شوند ، ممکن است از ریه ها و دیگر اعضای بدن و مایعات پشتیبانی کنند. بهبودی به قدرت سیستم ایمنی بدن آنها بستگی دارد.

آیا ویروس از یک شخص به فرد دیگر منتقل می شود؟

کمیسیون بهداشت ملی چین انتقال انتقال انسان به انسان را تأیید کرده است.

گر شما سرفه دارید ، باید به پزشک مراجعه کنید؟

 NHS توصیه می کند که به طور کلی نیازی به مراجعه به پزشک برای سرفه نیست ، مگر اینکه مداوم باشد یا به علائم دیگری از قبیل درد قفسه سینه ، مشکل در تنفس دچار شوید و یا احساس ناخوشایندی دارید.

آیا باید وحشت کنیم؟

خیر. گسترش ویروس در خارج از کشور نگران کننده است اما یک پیشرفت غیرمنتظره نیست. این احتمال را افزایش می دهد که سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری را یک اورژانس بهداشت عمومی از نگرانی های بین المللی  اعلام کند. نگرانی های کلیدی این است که این تاج ویروس جدید بین افراد تا چه حد قابل انتقال است و چه نسبی به شدت بیمار می شود و در بیمارستان به پایان می رسد. غالباً ویروس هایی که به راحتی گسترش می یابند ، تأثیر خفیف تری دارند.

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *