مجله سلامت پزشکی

چاقی و اضافه وزن چیست ؟

44

چاقی و اضافه وزن چیست ؟

به مقدار اضافی وزن بدن ، که برای یک قد سالم خاص ، در نظر گرفته می شود چاقی و اضافه وزن گفته می شود .
اضافه وزن و چاقی پنجمین علت مرگ و میر جهانی است .

در حال حاضر عوامل خطر ساز قلبی عروقی در جوانان مبتلا به اضافه وزن و چاق بدتر شده . مشکلات روانی اجتماعی متعددی در میان جوانان دارای اضافه وزن و چاق افزایش یافته است .
علت اصلی چاقی و اضافه وزن عدم تعادل انرژی بین کالری مصرف شده و کالری خورده شده است .

شما برخی از عوامل مانند سابقه خانوادگی را نمی توانید تغییر دهید ولی عوامل دیگر مانند عادات و شیوه زندگی خود را می توانید تغییر دهید .
از یک برنامه غذایی سالم پیروی کرده و کالری مورد نیاز مصرفی خود را در ذهن داشته باشید از نظر جسمی فعال باشید و سعی کنید مقدار زمانی که فعالیت ندارید را محدود کنید .

چاقی و اضافه وزن های غیر مسری مربوط به آن ها تا حد زیادی قابل پیشگیری است . حمایت های محیط و جوامع در شکل دادن به انتخاب مردم و تهیه مواد غذایی سالم و انجام ورزش منظم ساده ترین انتخاب ها برای جلوگیری از چاقی هستند .

چاقی ذخیره شده در شکم به این معنی است که شما در معرض خطر بیشتری از بیماری های قلبی هستید و از طرفی کسانی که این نوع چاقی را دارند وزنشان را راحت تر کم می کنند .

عوارض کاهش وزن غیر استاندارد

آریتمی های قلبی
اختلالات الکترولیت
هیپراوریسمی
عوارض روانی
سنگ کیسه صفرا

از ترکیب چربی و کربوهیدرات خودداری کنید . مصرف فست فود ها ، برگر ها ، چیپس و بسیاری موادی که به ذائقه ما خوش می آیند مانع بزرگی برای کاهش وزن ما می باشند .

کربوهیدرات هایی با درصد فیبر بالا و شیرینی بسیار بسیار کم مشکلی ایجاد نمی کند . کرفس و مقداری کره بادام زمینی ، مقدار آجیل خام و نان سبوس با آووکادو ترکیبات خوبی هستند .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *