مجله سلامت پزشکی

مراقبت از پوست در ماه رمضان

hijab disney princesses makeup 31

مراقبت از پوست می تواند باعث ایجاد نگرانی در ماه مبارک رمضان شود . گرمای تابستان و روزه داری باعث میشود بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی کم تیره به نظر می رسد . اما جای نگرانی نیست با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری می توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید . ترفند ساده این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما از مواد غذایی سالم است .
اگر مصرف مواد غذایی محدود به چند ماده خاص باشد پوست خشک و تیره میشود زیرا مواد مغذی مختلفی برای رشد و ترمیم پوست نیاز است .

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان :
ویتامین A : یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست است که از خشکی پوست جلوگیری می کند و بافتی نرم به ان می دهد . هویج منبع غنی از ویتامین A است همچنین زرد آلو

ویتامین B : کمبود این ویتامین می تواند به کم شدن آب پوست منجر شود . منابع مهم ویتامین B شامل گوشت قرمز ، عدس و غلات سبوس دار است .
بنابراین سعی کنید گوشت قرمز و ماهی را به وعده غذایی خود در ماه رمضان اضافه کنید .
ویتامین E : به نگهداری ظاهر پوست و کاهش چین و چروک کمک میکند همچنین تولید دوباره سلول را بهبود می بخشد .
در آجیل و روغن سبزیجات پیدا میشود .

ویتامین C : این ویتامین نقش مهمی در کنترل و نگهداری و درخشندگی پوست بازی می کند . این ویتامین در اب میوه هایی همچون پرتغال ، توت فرنگی و هندوانه یافت میشود .
آب : نوشیدن اب کافی علاوه بر رفع تشنگی برای داشتن پوستی شاداب بسیار ضروری است بین افطار و سحری ، ۸ لیوان اب بنوشید.
مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را فراموش نکنید .
چون خانم ها بیشتر با مشکلات کمبود روی ، اهن و … مواجه هستند باید مکمل های مورد نیاز را مصرف کنند تا پس از ماه رمضان دچار ریزش مو یا شکنندگی ناخن ها نشوند .

خشکی لب و بینی یکی از مشکلات روزه داران بخصوص در گرمای تابستان می باشد . تابش نور خورشید به لب و از سوی دیگر دفع مایعات بدن علت خشکی لب است . توصیه میشود از مرطوب کننده های لب استفاده شود .
تب خال و آفت های دهانی :
بدن با ایجاد نوعی استرس درونی موجب فعال شدن ویروس تبخال یا افت دهان میشود . توصیه میشود افراد در بعد افطار تا سحر مایعات فراوان بنوشند .
ریزش مو و تغییرات ناخن : در این ایام علت ان افزایش مصرف شیرینی ها و مواد نشاسته دار و کاهش مصرف ویتامین ها و مواد معدنی می باشد .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *