مجله سلامت پزشکی

غذای های حاوی پروتئین که باید بخورید

پروتئین - سلامت پزشکی

پروتئین ساختمان‌های عضلات، پوست، هورمون‌ها و تقریباً هر آنچه را که در بدن شما مهم است تشکیل میدهد. به همین دلیل، باید در هر وعده غذایی از پروتئین مرغوب استفاده کنید. رژیم غذایی پر پروتئین همچنین باعث کاهش فشار خون، مبارزه با دیابت و موارد دیگر می‌شود. مصرف روزانه توصیه شده (RDI) پروتئین برای زنان ۴۶ گرم و برای آقایان ۵۶ گرم است.

تخم مرغ

تخم مرغ  جز کامل و سالم‌ترین و مغذی‌ترین غذاهای کره زمین است. در تخم مرغ ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌های محافظ چشم و مواد مغذی که اکثر افراد به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند، پر شده‌اند. تخم مرغ‌ها پروتئین بالایی دارند، اما سفیده تخم مرغ تقریباً پروتئین خالص است.

بادام

بادام نوعی از آجیل درختی است. آنها دارای مواد مغذی مهمی از جمله فیبر، ویتامین E، منگنز و منیزیم هستند.

سینه مرغ

سینه مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای غنی از پروتئین است. اگر آن را بدون پوست بخورید، بیشتر کالری موجود در آن از پروتئین است. سینه مرغ نیز طبخ آن بسیار آسان است و اگر درست آن را انجام دهید خوشمزه است.

جو دوسر

جو یکی از سالم‌ترین دانه‌های کره زمین است. آنها با فیبرهای سالم، منیزیم، منگنز، تیامین (ویتامین B1) و چندین ماده مغذی دیگر پر شده‌اند.

ماست یونانی

ماست یونانی که به آن ماست آغشته نیز گفته می‌شود نوعی ماست بسیار غلیظ است. این طعم خوشمزه، بافتی خامه‌ای دارد و در بسیاری از مواد مغذی سرشار است.

شیر

شیر بسیار مغذی است، اما مشکل این است که درصد عظیمی از جمعیت جهان نسبت به آن تحمل ناپذیری دارند. با این حال، اگر شیر را تحمل کرده و از نوشیدن آن لذت می‌برید، شیر می‌تواند منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا باشد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی فوق‌العاده سالم است، که دارای ویتامین C، ویتامین K، فیبر و پتاسیم است. کلم بروکلی همچنین در مواد مغذی مختلف فعال زیستی بسیار زیاد است که به اعتقاد آنها به محافظت در برابر سرطان کمک می کند. پروتئین بسیار بالایی در مقایسه با بیشتر سبزیجات دارد.

گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی پروتئین بسیار بالایی دارد و همچنین طعم خوشمزه‌ای دارد. این ماده حاوی آهن بسیار قابل دسترس، ویتامین B12 و مقادیر زیادی از مواد مغذی مهم دیگر است.

ماهی تن

ماهی تن یک نوع ماهی بسیار محبوب است. این هم از نظر چربی و هم از نظر کالری کم است، بنابراین آنچه برای شما باقی میماند بیشتر پروتئین است.

مکمل های پروتئین آب پنیر

هنگامی که گرسنگی به شما مدت زمان فشار می‌آورد و قادر به پخت و پز نیستید، یک مکمل پروتئین میتواند مفید باشد. پروتئین آب پنیر نوعی پروتئین با کیفیت بالا از غذاهای لبنی است که در ساخت توده عضلانی بسیار مؤثر است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

عدس

عدس نوعی حبوبات است. آنها از نظر فیبر، منیزیم، پتاسیم، آهن، فولات، مس، منگنز و سایر مواد مغذی بسیار سرشار هستند. عدس یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی در جهان است و غذایی عالی برای گیاهخواران است.

سینه بوقلمون

سینه بوقلمون از بسیاری جهات شبیه به سینه مرغ است. این ماده بیشتر از پروتئین تشکیل شده و دارای چربی و کالری بسیار کمی است. همچنین طعم خوشمزه‌ای دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.

انواع ماهی

ماهی به دلایل مختلف فوق‌العاده سالم است. این ماده دارای مواد مغذی مهمی است و به نظر می‌رسد که در اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار سالم از نظر قلبی باشد.

بادام زمینی

بادام زمینی فوق‌العاده خوشمزه است. آنها از نظر پروتئین، فیبر، منیزیم سرشار هستند و بسیاری از مطالعات نشان میدهد که میتوانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. کره بادام زمینی همچنین پروتئین بالایی دارد.

شما میتوانید از بقیه بخش‌های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *