مجله سلامت پزشکی

عوامل شکم درد

he4405

تقریبا هر فردی ناراحتی های معده و دل درد را در یک نقطه تجربه می کند . اما در واقع هر عضو از شکم می تواند باعث ایجاد این درد ها شود .

سنگ کیسه صفرا :

سنگ های کیسه صفرا سنگی است که در کیسه صفرا یافت می شود . این سنگ ها می تواند موجب التهاب گردد و مجرای داخل روده را مسدود سازد .

بیماری رفلاکس معده :

بیماری رفلاکس معده می تواند باعث ایجاد درد در قسمت فوقانی معده و قفسه سینه پایین شود . این نوع درد ها با نام مستعار سوزش سر دل شناخته شده اند .

عدم تحمل لاکتوز :

لاکتوز قندی است که در شیر و محصولات ساخته شده از شیر یافت می شود ، این نوع عدم تحمل موجب ایجاد درد خفیف شکم ، نفخ ، اسهال ، آروغ زدن ، گاز و سوء هاضمه خواهد شد . بهترین راه حل برای درمان این بیماری مصرف نکردن محصولات لبنی همچون شیر یا پنیر باشد .

عوارض جانبی داروهای مصرفی :

هیچ دارویی بدون عارضه نیست و برخی از مواقع این عوارض منکن است باعث ایجاد درد شکم گردد .

مشکلات تیروئید :

اگر غده تیروئید شما ، هورمون زیادی تولید کند ، باعث تسریع فرایند هضم مواد شده و در نهایت منجر به اسهال و گرفتگی عضلات شکم خواهد شد .

انگل :

انواع مختلفی از انگل ها وجود دارد اما شاید شایع ترین آن ها ژیاردیا و کریپتوسپوریدویوم است که در اثر شنا در استخر ها و دریاچه های آلوده و همچنین نوشیدن آب آلوده به فرد منتقل خواهد شد . یک تک یاخته کوچک باعث ایجاد درد ، اسهال و حالت تهوع در فرد می شود و ممکن است دو الی ده روز بعد از قرار گرفتن در معرض محیط های آلوده یک الی سه هفته خود را نمایان کند .

آپاندیس :

افرادی که آپاندیس دارند به طور ناگهان دردی شدید در سمت راست شکم خود احساس می کنند که باید فرد را فورا به بیمارستان منتقل کرد . این بیماری بیشتر در کودکان و نوجوانان شایع است .

زخم معده :

زخم معده از رایج ترین درد های شکمی است . این درد اصولا در قسمت نیمه بالایی شکم فرد ایجاد و معمولا هم پس از غذا دردش شدید تر می شود . برای درمان این بیماری از انواع آنتی بیوتیک ها استفاده می شود .

استرس :

استرس منجر به سردرد ، فشار خون بالا ، بی خوابی و درد های معده و شکم می شود . افسردگی نیز با درد های شکمی رابطه مستقیم دارد .

ورم روده :

ورم روده در روده بزرگ یا کوچک ایجاد و باعث درد در ناحیه شکم فرد می شود . این بیماری می تواند خطرناک و با خونریزی روده یا اسهال همراه باشد .

درد های شکمی خود را جدی بگیرید زیرا خونریزی و التهاب روده می تواند به بیماری های خطرناک تر منجر شود .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *