مجله سلامت پزشکی

درمان های خانگی برای سفیدی دندان ها

he2542

مسواک زدن دندان ها به صورت روزانه ، نخ دندان کشیدن مناسب و بررسی منظم دندانی برای استمرار سلامتی دهان در حد مناسب نکات مهمی هستند .

مسواک کردن غلط و ناصحیح می تواند منجر به شکل گیری پلاک دندان شود درصورتی که این قضیه نادیده گرفته شود رسوبات دندانی شکل می گیرد که نوع جامد شده پلاک یا جرم دندانی است .

چگونه با درمان خانگی رسوبات دندانی و جرم را دور نگه داریم :

دندان هایتان را به طور مناسب مسواک بزنید .
از خمیردندان های دارای فلوراید استفاده کنید .
با مخلوط جوش شیرین مسواک بزنید .
از پوست پرتقال استفاده کنید .
جویدن میوه ها و سبزیجات .
جویدن دانه های کنجد .
انجیر بخورید .
به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید .
غذاهای ادویه دار بخورید .

مسواک زدن مناسب دندان هایتان پس از هر وعده غذایی از شکل گیری رسوبات دندانی جلوگیری می کند . به یاد داشته باشید همیشه مسواک را در زاویه ۴۵ درجه با خط لثه نگه دارید .

خمیردندان های حاوی فلوراید به افزایش تمرکز و غلظت فلوراید در دندان ها کمک می کند که باعث تحکیم و قدرت یافتن دندان ها می شود و از به وجود آمدن کرم خوردگی و حفره های دندانی جلوگیری می کند .

گاز زدن و جویدن یک سیب ، خربزه ، هویج یا ساقه کرفس ایده خوبی است . یک ساعت بعد از خوردن وعده غذایی این میوه ها و سبزیجات را بجوید تا به طور طبیعی دندان هایتان تمیز شود .

نخ دندان کشیدن شیوه ای عالی برای حذف پلاک و ذرات غذای باقی مانده میان دندان هاست . نخ دندان کشیدن به طور منظم پس از غرغره کردن از شکل گیری رسوبات دندانی جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا بهداشت دهانی خوبی داشته باشید .

نمک شاید برای دستگاه گوارش و بدن خیلی مفید نباشد اما می تواند برای سفید کردن دندان وسیله ای مناسب باشد . مقداری نمک روی مسواکتان بپاشید و سپس به همراه خمیر دندان شروع به تمیز کردن دهانتان کنید . نمک در سفید کردن دندان معجزه می کند .

برای از بین بردن زردی های دندان از یک ترکیب معجزه آسا استفاده کنید . با مخلوط کردن زردچوبه ، نمک و آبلیمو به راحتی می توانید درخشندگی دندان ها را برگردانید . این ترکیب را باید برای چهار تا پنج شب استفاده کنید سپس تاثیر آن را خواهید دید .

پس از هر وعده غذایی میزان کافی آب بنوشید ، تا هر گونه ذره غذایی در دهان شسته شود .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *