مجله سلامت پزشکی

برای آفتاب سوختگی چه کنیم ؟

he412

می دانید که قرار گرفتن در معرض اشعه ی ماوراء بنفش می تواند پوست را سریع پیر کند و موجب سرطان پوست گردد .

علی رغم نهایت تلاش شما برای محافظت از پوست با کرم های ضد آفتاب در برابر این اشعه ها دچار آفتاب سوختگی متورم ، دردناک و خارش دار شده اید به شما راه حل های خانگی پیشنهاد می کنیم :

از این مواد غذایی استفاده کنید ، ذرت ، کاهو ، ماست و چای کیسه ای . اگر پلک شما سوخته است چای کیسه ای که در آب سرد خیس خورده است برای کم کردن تورم و تسکین درد کمک شایانی می کند .
از صابون زدن اجتناب کنید . آن را بدتر نکنید ! صابون پوست سوخته شده را خشک و ملتهب می کند .

کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید حتی اگر هوا ابری باشد .

از کمپرس شیر خنک استفاده کنید . پروتئین موجود در شیر پوشش محافظت کننده ای بر روی پوست ایجاد می کند و آن را مرطوب نگه می دارد . با این روش پوست تسکین یافته و احساس سوزش و خارش آن کمتر می شود .

استفاده از آنتی اکسیدان های موضعی یک دیگر از راه های درمان آفتاب سوختگی است . برای صورت خود از آنتی اکسیدان هایی استفاده کنید که مرطوب کننده نیز باشند .

زمانی که پس از چند روز پوست سوخته شروع به کنده شدن می کند ، حتما آن را مرطوب نگه دارید و حداقل روزی سه بار آن را با کرم ها و پماد های مرطوب کننده مرطوب کنید .

ماست

کمی ماست خیلی سرد را به طور مساوی بر روی ناحیه ای که آفتاب سوخته شده است بمالید ، ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید سپس پوستتان را با آب بشویید .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را برش زده یا رنده کنید سپس به ناحیه ی سوخته بمالید ، دقت کنید تا دانه های درون گوجه به مساوی بر روی پوستتان پخش شده باشد . صبر کنید تا خشک شود سپس پوستتان را بشویید .

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را به محل آفتاب سوخته شده بمالید ، اجازه دهید خشک شود سپس آن را بشویید . آلوئه ورا نه تنها باعث بهبود سوختگی پوستتان می شود ، بلکه احساس سوزش و خارش جای سوختگی را نیز تسکین می دهد .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *