مجله سلامت پزشکی

می خوای بدونی آب خوردن باهات چیکار میکنه ؟

water

می خوای بدونی آب خوردن باهات چیکار میکنه ؟

معمولاً شنیدن آب برای سلامتی شما مفیده امری عادی است. اما چرا؟این ماده بیشتر وزن بدن شما را تشکیل می دهد. شما بیشتر آب خود را از نوشیدن نوشیدنی ها دریافت می کنید ، اما مواد غذایی نیز مقدار کمی در مصرف روزانه آب شما کمک می کند.

به ایجاد بزاق کمک می کند

آب جزء اصلی بزاق است. بزاق همچنین مقادیر کمی الکترولیت ، مخاط و آنزیم ها را در بر می گیرد. برای تجزیه مواد غذایی جامد و سالم ماندن دهان ضروری است.

بدن شما به طور کلی بزاق کافی با مصرف منظم مایعات تولید می کند. با این وجود ، ممکن است تولید بزاق شما در نتیجه سن یا برخی داروها یا روشهای درمانی کاهش یابد.

درجه حرارت بدن شما را تنظیم می کند

هیدراته ماندن برای حفظ دمای بدن بسیار مهم است. بدن شما در اثر فعالیت بدنی و در محیط های گرم ، آب را از طریق عرق از دست می دهد.

عرق شما بدن را خنک نگه می دارد ، اما اگر آبی که از دست می دهید را دوباره پر نکنید ، دمای بدن شما بالا می رود. به این دلیل است که بدن شما در هنگام کمبود الکترولیت و پلاسما را از دست می دهد.اگر بیش از حد معمول عرق می کنید ، حتماً مقدار زیادی آب بنوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری شود.

از بافت ها ، نخاع و مفاصل شما محافظت می کند

مصرف آب به نخاع و بافت های شما کمک می کند. این به شما کمک می کند از فعالیت بدنی لذت ببرید و ناراحتی ناشی از شرایطی مانند آرتریت را کاهش دهید.

به دفع زباله از طریق تعریق ، ادرار و دفع مدفوع کمک می کند

بدن شما از آب برای عرق کردن ، ادرار کردن و حرکات روده استفاده می کند.عرق هنگام ورزش یا دمای گرم  ؛دمای بدن را تنظیم می کند. برای پر کردن مایعات از دست رفته از عرق به آب احتیاج دارید.برای داشتن مدفوع سالم و جلوگیری از یبوست نیز به میزان کافی در سیستم خود نیاز دارید.
کلیه های شما برای فیلتر کردن زباله از طریق ادرار نیز مهم هستند. مصرف کافی آب به کلیه های شما کمک می کند تا  کارایی بیشتری داشته باشند و به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند.

به جلوگیری از یبوست کمک می کند

خوردن فیبر تنها راه جلوگیری از یبوست نیست. همچنین حفظ مصرف آب بسیار مهم است بنابراین حرکات روده شما حاوی آب کافی باشد.اگر به اندازه کافی آب ، منیزیم و فیبر مصرف نکنید ، احتمالاً یبوست را تجربه خواهید کرد.اگر قبلاً یبوست دارید ، می دانید که نوشیدن آب گازدار  و همچنین آب ساده می تواند به سهولت در علائم شما کمک کند.

در هضم غذا کمک می کند

برخلاف آنچه برخی معتقدند ، متخصصان تأیید نوشیدن آب قبل ، حین و بعد از غذا به بدن شما کمک می کند تا غذای شما را راحتتر بشکند. این به شما کمک می کند تا غذا را به طور مؤثر هضم کنید و از بیشتر وعده های غذایی خود نهایت استفاده را ببرید.تحقیقات نشان می دهد منبع معتبر بدن با تغییر در قوام مواد غذایی و معده ، چه محکم تر و چه مایع تر سازگار است.

گردش خون و اکسیژن خون را بهبود می بخشد

آب مواد مغذی و اکسیژن مفیدی را برای بدن شما به همراه دارد. رسیدن به میزان مصرف آب روزانه شما گردش خون را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی بر سلامت کلی شما خواهد گذاشت.

به مبارزه با بیماری کمک می کند

نوشیدن آب کافی می تواند به جلوگیری از برخی شرایط پزشکی کمک کند. این شامل:

یبوست
سنگ کلیه
آسم ناشی از ورزش
عفونت مجاری ادراری
فشار خون

به بهبود خلق و خو کمک می کند

کمبود آب کافی همچنین می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. کمبود آب بدن ممکن است منجر به خستگی و گیجی و همچنین اضطراب شود.

طبق آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ، میزان مصرف آب عمومی (از همه نوشیدنی ها و غذاها) که نیازهای اکثر افراد را برآورده می کند عبارتند از:

هر روز حدود ۱۵.۵ فنجان آب (۱۲۵ اونس) برای آقایان
روزانه حدود ۱۱.۵ فنجان (۹۱ اونس) برای خانمها

 

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *