مجله سلامت پزشکی

میدونی چند نوع ماست داریم که خیلی هم مفیده

انواع ماست

با توجه به فواید سلامتی فراوان، ایده خوبی است که انواع ماست را در رژیم غذایی خود بگنجانید. راهنمای مفید در مورد انواع مختلف ماست برای کمک به شما وجود دارد.

 ماست سنتی

اگر بافت صاف و خامه‌ای موجود در ماست را دوست دارید، ماست سنتی یا ماست شیر ​​مناسب برای شماست. شما می‌توانید ماست سنتی را در کلیه فروشگاه‌هایی که توسط برخی از مارک‌های رایج تهیه شده‌اند، پیدا کنید.
یادآوری این نکته حائز اهمیت است که این نوع ماست حاوی پروتئین به اندازه چیزی مانند ماست یونانی نیست، اما هنوز هم این یک درمان بسیار سالم است که برای کودکان یا بزرگسالان مناسب است.


ماست یونانی

ماست یونانی که دارای پروتئین زیادی است، همچنان محبوبیت خود را افزایش میدهد. بر خلاف ماست سنتی، ماست یونانی از قوام ضخیم‌تری برخوردار است.
بیشتر ماست‌های یونانی حاوی قند و کربوهیدرات کمتری هستند. ماست ساده یونانی به سبک یونانی، مقوی و مناسب برای خوردن غذا است، اما همچنین یک ماده ایده آل در آشپزی مدیترانه‌ای و سس‌های مختلف مانند سس تاتزیکی است.

ماست استرالیا

مانند ماست سنتی، این یک ماست بی‌رنگ و دارای بافت مخملی خوشمزه است و از آنجا که آهسته‌تر و طولانی‌تر از ماست معمولی پخته میشود، از بافت فوق‌العاده خامه‌ای برخوردار است.

ماست ایسلندی

ماست اسکایر یا ایسلندی نوعی از ماست پر پروتئین است که نسبت به ماست یونانی به طور قابل توجهی غلیظ‌تر و نرم‌تر است. ماست ایسلندی علاوه بر اینکه یک ماست با پروتئین بالا است، چربی کم و کلسیم بالایی دارد. میتوانید به تنهایی از ماست ایسلندی لذت ببرید، یا با میوه و آجیل مخلوط کنید.

ماست غیر لبنی

اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، اما هنوز هم می‌خواهید از ماست لذت ببرید، یک دسته از گزینه‌های غیر لبنی وجود دارد که میتواند ولع شما را برآورده کند.
برخی از محصولات ماست خود را با انواع مختلف شیر مانند: شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر سویا تهیه می‌کنند. آنها معمولاً قند کم و یا به طور طبیعی شیرین و به همان اندازه ماست خوشبو هستند.

ماست بدون لاکتوز

حساسیت به لبنیات غیر معمول نیست. برای برخی، مصرف لبنیات میتواند باعث درد یا ناراحتی شود، اما این بدان معنی نیست که شما باید ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنید! ماست عاری از لاکتوز با شیر گاو تهیه میشود، اما برای تجزیه لاکتوز یا قند شیر موجود در شیر تغییر کرده است. بسیار شبیه ماست معمولی است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک‌ها است.

شما میتوانید از بقیه بخش‌های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *