مجله سلامت پزشکی

فواید رابطه جنسی

5827af03c50cb l Couple in bed

☘فواید رابطه جنسی برای سلامتی

آیا میدانید رابطه جنسی باهمسر چه آثار مثبتی دارد ؟ فعالیت جنسی فقط برای تولید مثل نیست و مسلما بعد از رابطه تغییرات مثبتی را در خودتان و همسرتان حس میکنید به چند تا از این مزیت ها در مجله سلامت پزشکی اشاره میکنیم:

?کاهش استرس:
دست زدن و بغل کردن میتواند موجب شود هورمون طبیعی احساس خوب در بدن آزاد شود . رابطه جنسی و صمیمیت می تواند عزت نفس و شادی را نیز تقویت کند .

?افزایش ایمنی :
با بررسی روی بزاق معلوم شده که رابطه زناشویی باعث افزایش سطوح آنتی بادی ایمونوگلوبین A در بدن میشود . این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت ها نقش مهمی دارد .

? کاهش وزن :
هر بار رابطه زناشویی با همسر باعث مصرف کالری در بدن میشود و حتما می دانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن .

? سلامت قلب :
از دیگر فواید رابطه جنسی می توان از سلامتی قلب نام برد . تحقیقات نشان داده که مردانی که در هفته دوبار یا بیشتر با همسرشان رابطه زناشویی دارند نسبت به مردانی که کمتر از یک بار در ماه رابطه دارند کمتر گرفتار حمله های مرگبار قلبی می شوند .

?افزایش اعتماد به نفس :
رابطه زناشویی تاثیر به سزایی بر اعتماد به نفس واحساس رضایت از خویشتن دارد . البته این یافته به معنی لزوم داشتن روابط زناشویی برای افزایش اعتماد به نفس نیست اما اگر فردی که از نظر اعتماد به نفس مشکلی نداشته باشد ، سلامت رابطه زناشویی او با همسرش تاثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به نفسش خواهد داشت .

?کاهش درد :
هورمون محبت سطح مواد ضد درد طبیعی بدن را افزایش میدهد پس اگر گرفتار سردرد ، آرتریت روماتویید هستید میتوانید تاثیر فایده رابطه جنسی با همسرتان را بردرد ناشی از این مشکلات ببینید .

?کاهش خطر سرطان پروستات :
مردان جوانی که بیش از ۲۱ بار انزال در ماه دارند نسبت به مردانی که ۷-۴ بار در ماه انزال دارند با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات می شوند .

?خواب راحت :
اکسی توسین ترشح شده بعد از رابطه زناشویی باعث القای خواب میشود . و از طرفی خواب راحت تاثیر بسزایی بر سلامت عمومی بدن از جمله وزن مناسب و میزان فشارخون دارد .

?سلامت پوست :

رابطه زناشویی ضمن گردش خون در بدن باعث اکسیژن رسانی به سلول های پوست می شود و در نتیجه به پوست ظاهری درخشان می بخشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *