مجله سلامت پزشکی

طب سنتی چیست ؟

tdfhjmnmkj

طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید .
کتاب هایطب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد .
اصول طبابت در این آثار طب سنتی بر چهار طبیعت مزاج انسان بوده .
طب سنتی برای پیشگیری از بیماری ها به روش زندگی صحیح تاکید دارد .
طب سنتی معتقد است ، هر فرد اگر طبیعت مزاج یا ارگانیسم بدنش را نسبت به غذاهای سرد یا گرم تشخیص دهد و در مصرف آن ها اعتدال داشته باشد دچار عوارض گوارشی نخواهد شد .

افرادی که تغذیه ای متناسب با مزاج خود از لحاظ سردی ، گرمی ، خشکی یا رطوبت را ندارند در دسته بیماری های سوء مزاجی در طب سنتی هستند .

دارو های گیاهی طب سنتی

گیاه درمانی :

درمان بیماری ها توسط گیاهان را گیاه درمانی می گویند . تعدادی از گیاهان خواص مختلفی دارند مانند سیاه دانه که برای معالجه ۷۲ مرض مفید بوده یا گیاه آویشن که مزایایی چون ضد قارچ ، ضدباکتری ، آرام بخش ، تقویت کننده چشم و … دارد .

ماساژ درمانی :

درمان بیماری های اسکلتی ، عضلانی ، رفع استرس و افسردگی ، سردردها ، بهبود جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها از مزایای ماساژ درمانی است .

حجامت :

یکی از روش های خون گیری در طب است و برای پیشگیری و درمان بیماری هایی چون آسم ، اعتیاد به مواد مخدر ، سردردهای میگرنی ، چربی خون ، غلظت خون و بیماری های پوستی کاربرد دارد .

زالو درمانی :

از روش های خون گیری طبی بوده که به خاطر روش خون گیری و ماده هیرودین که توسط زالو به بدن وارد می شود در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد .

بادکش درمانی :

ایجاد مکش در نقاط مختلف بدن موجب انبساط عروقی بدن و پراکندگی مواد از نقطه ای خاص می شود که طب سنتی آن را حجامت خشک نیز می گویند .

طب شاخه ای از علوم سلامت است و هدف آن حفظ صحت و ارتفاع بیماری و بازتوانی آسیب دیدگان می باشد . شکسته بندی ، جراحی ، خون گیری ، توصیه های بهداشتی و… تماما در این روش مورد بحث قرار دارند .

تشخیص بیماری در طب سنتی با در نظر گرفتن مزاج اعضا و مزاج بیمار ، فصل ، معاینه وضعیت روانی مراجع یا بیمار و… انجام می گیرد . بیماری با نشانی های که ناشی از نامعتدل بودن است خود را نشان می دهد .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *