مجله سلامت پزشکی

راه های مقابله با احساس خستگی

fatigue

راه های مقابله با احساس خستگی

تشخیص دقیق دلیل احساس کم انرژی بودن همیشه آسان نیست. اگر به طور مداوم احساس خستگی می کنید به دلایلی که مشخص نیست ،  این می تواند نشانه یک بیماری اساسی باشد ، به خصوص اگر این امر در زندگی روزمره شما دخالت کند، پس بهتر است به دکتر مراجعه کنید .


ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد برخی از دلایل خستگی و تغییرات ساده ای که می توانید ایجاد کنید بیشتر بدانید:

یک رژیم متعادل بگیرید

یکی از دلایل پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، افزایش سطح انرژی است.
با خوردن غذاهای کامل و تازه از گروههای مختلف غذایی اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی مواد مغذی دریافت می کنید. غذاهای حاوی فیبر و ضد التهاب را به مقدار زیادی مصرف کنید.

به طور منظم ورزش کنید

مزایای ورزش منظم به طور گسترده ای شناخته شده است. ورزش اندورفین هایی را آزاد می کند که به طور طبیعی سطح انرژی شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند به خواب با کیفیت تر منجر شود.

آب بیشتری بنوشید

به درستی هیدراته بمانید تا بدن در حد مطلوب کار کند.
کمبود آب بدن می تواند به سطح کم انرژی منجر شود. همچنین با خشک کردن قسمت های دهان و بینی شما می تواند روی خواب شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به خروپف ، کوفتگی و گرفتگی ساق پا شود. به علاوه ، می تواند شما را هوشیارتر و از نظر ذهنی در روز بعد روشن تر کند.

کافئین را کم کنید

کاهش میزان مصرف کافئین در طولانی مدت می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد. اگرچه کافئین ممکن است تقویت اولیه انرژی را به شما بدهد ، پس از خاموش شدن ممکن است احساس کمبود شود.
به آرامی کاهش میزان مصرف کافئین به شما در کاهش تعادل سطح انرژی طبیعی کمک می کند تا احساس ترشح را کاهش دهید.از کافئین بعد از صرف غذا جلوگیری کنید .

به آلرژی خود بپردازید

مواد شیمیایی منتشر شده توسط بدن شما برای مقابله با واکنش های آلرژیک می تواند باعث شود شما احساس خستگی کنید. آنها می توانند باعث ایجاد التهاب سینوس ها ، مجاری هوایی یا دستگاه گوارش شوند. همراهی گرفتگی سر و بینی می تواند باعث شود خواب شما ضعیف باشد.

استرس را کاهش دهید

استرس می تواند شما را از انرژی ذهنی و جسمی مورد نیاز برای انجام روز خود راحت کند. هورمونهای استرس بر روی الگوهای خواب ، سیستمهای بدنی و سلامت کلی شما تأثیر منفی دارد.
استرس را به هر روشی که قلب شما بخواهد ، کاهش دهید. برای درمان دلپذیر

روشهای ذهن آگاهی مانند تای چی ، مراقبه و یوگا گزینه های بسیار خوبی هستند. یا کتاب مورد علاقه یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را روی مبل ببینید و بخوانید .

کمتر بنشینید

بلند شوید ، حرکت کنید و انرژی خود را به جریان بیاورید. این امر به ویژه در صورت گذراندن زمان زیادی در نشستن بسیار مهم است.

غذاهای غنی از آهن را در اولویت قرار دهید

کم خونی یک فقر آهن است و می تواند منجر به خستگی شود. این به دلیل پایین بودن سطح هموگلوبین است که انتقال اکسیژن به بافت ها و ماهیچه ها را دشوارتر می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و باعث می شود احتمال ابتلا به بیماری و عفونت بیشتر شود.

در اینجا برخی غذاهای سرشار از آهن برای رژیم غذایی شما ذکر شده است:

سبزیجات سبز برگ
غلات و نان غنی شده
گوشت
لوبیا ، نخود فرنگی و عدس
جگر
آجیل و خشکبار
غلات کامل

ترک سیگار

استعمال سیگار باعث کاهش انرژی شما با کاهش سطح اکسیژن و ایجاد تنفس می شود.

برای افزایش سرزندگی خود ، شیوه زندگی را در روال خود تغییر دهید. از آنچه برای شما جذاب تر است شروع کنید . شما به احتمال زیاد شروع به بهبود سطح انرژی خود خواهید کرد تا بتوانید به طور روزانه بهترین احساسات خود را احساس کنید.

مهمتر از همه ، به بدن خود و به چه احساسی احترام بگذارید. استراحت کنید و به خودتان فرصت دهید تا هنگام نیاز استراحت کنید. از تحت فشار قرار دادن خود فراتر از حد ممکن خودداری کنید و به یک برنامه عملی سالم متعهد شوید.

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *