مجله سلامت پزشکی

برای درمان گلودرد چه کنیم ؟

sorethroat e1501683269666

گلودرد می تواند اولین نشانه سرماخوردگی ، عوارض جانبی از تارهای صوتی آسیب دیده یا نشان دهنده ی یک بیماری حاد و جدی باشد .

صرف نظر از علت گلودرد ، نگرانی سریع شما زمانی که گلودرد بدتر می شود این است که چگونه آن را سریع تر درمان کنید :

 

ضد التهاب ها :

 

یکی از موثرترین درمان ها برای گلودرد استفاده از داروهایی همچون ادویل یا قرص مسکن است که خاصیت ضد التهابی دارند . این داروها ضد درد و ضد التهاب هستند .

 

غرغره کردن آب نمک :

 

غرغره کردن آب نمک در ساعت های مختلف روز با آب گرم می تواند تورم موجود در گلو را کاهش دهد و محرک ها یا باکتری های موجود را نیز از بین ببرد .

 

شربت سرفه :

 

اگر هنوز سرفه ندارید استفاده از شربت سرفه می تواند گلودرد شما را تسکین دهد .

 

مایعات :

 

شما باید به اندازه کافی مایعات بنوشید تا ادرارتان به رنگ شفاف یا زرد در بیاید . همین امر موجب می شود غشای مخاطی مرطوب گردد و بدن به آسانی با باکتری های موجود مبارزه نماید .

 

چای :

 

یک فنجان چای گرم می تواند درمان سریع تری را به همراه داشته باشد و درد گلویتان را تسکین دهد . چای معمولی که معمولا از دم کردن چای سیاه یا سبز به دست می آید ، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و جلوی بروز عفونت را نیز بگیرد .

 

سوپ مرغ :

 

یکی از درمان های قدیمی برای سرماخوردگی استفاده از سوپ مرغ است که می تواند گلودرد را تسکین دهد . سدیم موجود در آب مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند نشانه های درد را به سرعت تسکین دهد .

 

درمان با عسل

 

روش استفاده به این صورت است که یک لیموترش بزرگ بردارید ، ۵ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید ، هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می سوزد یک قاشق چای خوری میل کنید .

 

درمان با آویشن :

 

آویشن خواص ضدعفونی کنندگی دارد و به خوبی از پس میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها و باکتری ها بر می آید . مصرف این گیاه به صورت دم کردنی یا جوشانده برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است .

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *