مجله سلامت پزشکی

استراحت قبل از جراحی زانو مفید است یا مضر

hhh1733

استراحت قبل از جراحی زانو مفید است یا مضر

آرتروز زانو در سنین بالاتر تقریبا نیمی از ما را مبتلا می کند. غضروفهایی که به عنوان کوسن بین استخوان ها عمل می کنند از بین می روند و وقتی استخوان ها در برابر یکدیگر خرد می شوند صدمه می بینند. در بسیاری از افراد ، آرتروز می تواند به اندازه ای شدید شود که جایگزینی برای زانو در نظر بگیرند. از آنجایی که عمل جراحی گزینه ای گران و پیچیده است ، ممکن است تعجب کنید که دیگر چه کاری می توانید برای کاهش درد زانو انجام دهید. مراقب باشید: برخی از درمانها جعلی و حتی خطرناک است.

از اینها دوری کنید :

اولین نشانه ای که درمان درد زانو بهترین انتخاب نیست: تبلیغی که قول می دهد راه حل مطمئن باشد.

یکی از این نوع درمان ها ، کمک فنر کاشته شده است. تعداد زیادی از آنها در بازار هستند. دکتر اسکات مارتین ، استادیار جراحی ارتوپدی در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: “اینها کار نمی کنند. بسیاری از محصولات مختلف که با تحقیقات علمی خوب آزمایش نشده اند ، به خصوص محصولات جدید. از اجتناب از آنها جلوگیری کنید.

یک روش درمانی دیگر : پرولوتراپی ، تزریق یک ماده تحریک کننده مانند گلوکز به زانو ، که ظاهرا بدن را برای شروع روند بهبودی تحریک می کند. دکتر مارتین می گوید: “در ادبیات علمی چیزی برای پشتیبانی از آن وجود ندارد. این فقط آب قند است.

برخی از درمان ها نتایج مختلط دارند. طب سوزنی ، روش چینی است که شامل قرار دادن سوزن های نازک مو در اتصالات عصبی است. این ایمن است ، تا زمانی که توسط متخصص طب سوزنی معتبر انجام شود. اما مطالعات بر سر چگونگی عملکرد آن برای درد زانو اختلاف دارند. دکتر مارتین می گوید: “این به شما صدمه ای نخواهد زد ، اما باید اعتقاد داشته باشید که این کار خواهد کرد.

درمان دیگری که ممکن است به شما کمک کند: تزریق زانو از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ، یک محلول غلیظ پلاکت های استخراج شده از خون خود شما. پلاکت ها حاوی پروتئین هایی به نام فاکتورهای رشد هستند که تصور می شود واکنش بهبودی بدن را تحریک می کنند.

چه موقع به دنبال تعویض زانو باشید

دکتر مارتین پیشنهاد می کند که بعد از اتمام گزینه های مصوب علمی ، تا زمانی که ممکن است عمل جراحی را به تعویق بیاندازید. او می گوید: “اما در بعضی از مواقع ، وقتی بدن شما از نظر جسمی ، روحی و عاطفی احساس کمبود می کند ، زمان آن است که تعویض زانو انجام شود.

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *