مجله سلامت پزشکی

خواص سیب زمینی چیست ؟

1355533 240

خواص سیب زمینی چیست ؟

سیب زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم .
سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم ، فسفر ، ویتامین های گروه B و C و آنتی اکسیدان ها ، فیبر و کربوهیدرات می باشد .
مهمترین ماده موجود در سیب زمینی نشاسته است ، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است .

سیب زمینی و کاهش اشتها

سیب زمینی همزمان دارای قند های دیر جذب و فیبر است و به این دلیل یکی از مهمترین غذاهای سیر کننده است . همچنین سیب زمینی تقریبا بدون چربی بوده و در مقایسه با غذاهای دیگر کربوهیدرات بالایی داشته و بسیار سیر کننده است .

سیب زمینی و کاهش خستگی

اگر زیاد احساس خستگی می کنید برای رفع این مشکل می توانید از سیب زمینی استفاده کنید . سیب زمینی دارای مقدار زیادی پتاسیم بوده و مصرف آن در رفع و کاهش خستگی موثر است .

سیب زمینی و کاهش استرس

سیب زمینی سرشار از ویتامین B6 است . ویتامین B6 در بازسازی سلولی نقش داشته و در کاهش و رفع استرس و اضطراب بسیار موثر است . با خوردن سیب زمینی در بدن هورمون آدرنالین تولید می شود که به مغز برخورد کرده و به مقابله با استرس کمک می کند .

سیب زمینی و تسکین محل سوختگی

در صورت بروز سوختگی های موضعی ، برای تسکین درد و کمک به بهبودی پوست تان ، به جای استفاده از پماد سوختگی می توانید از سیب زمینی استفاده کنید .

سیب زمینی و پوست روشن

آب سیب زمینی را با آب لیمو به مقادیر مساوی مخلوط کنید ، این مخلوط را روی نقاط تیره شده پوست قرار دهید ، اگر این روش را مرتب تکرار کنید نقاط تیره پوست روشن می شود .

سیب زمینی و بدن سازی

بدنسازان برای افزایش حجم عضلات خود به مقادیر بالایی کربوهیدرات به عنوان منبع انرژی نیاز دارند ، سیب زمینی آب پز می تواند این انرژی را تامین کند .

زیاده روی در مصرف سیب زمینی آب پز می تواند باعث افزایش فشار خون بالا ، افزایش وزن ، افزایش قند خون در افراد دیابتی و مشکلات گوارشی شود .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *