مجله سلامت پزشکی

چگونه قد خود را افزایش دهیم ؟

cdn.wisgoon.com

باید بدانیم که بیشتر قد به ژنتیک خانواده شما بستگی دارد .
قد پدر و مادر خود را جمع بزنید و آن را تقسیم بر ۲ کنید .
اگر شما پسر هستید ۱۳ سانتی متر به آن اضافه کنید ولی اگر دختر هستید از آن ۱۳ سانتی متر کم کنید . ممکن است قد شما از این عدد کمتر یا بیشتر باشد اما حدودا به این عدد به دست آمده نزدیک است .

باید بدانید که مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در سنین نوجوانی و جوانی شدیدا در کدتاهی قد شما تاثیر دارد . مصرف کافئین و قهوه در رشد قد تاثیری ندارد .

به خواب خود بسیار اهمیت بدهید کودکان و نوجوانان به ۸ تا ۱۱ ساعت خواب به طور متداول نیاز دارند ، جالب است بدانید که قد شما در هنگام استراحت یا خواب افزایش می یابد .

ورزش کنید . ورزش به رشد شما تا زمانی که صفحه های غضروفیتان بسته نشده اند بسیار کمک می کند . اگر شما به ورزش های شنا ، ژیمناستیک ، والیبال و بسکتبال و هر ورزش دیگری علاقه دارید یا در حال انجام آن هستید به بلندی قد خود امیدوار باشید .

سیستم دفاعی بدن باید قوی باشد تا رشد شما کامل شود و اگر شما مریض شدید از مصرف ویتامین ث و استراحت کافی دریغ نکنید تا سلامتی خود را بازیابید .

رشد طولی بدن انسان در زمان بلوغ متوقف می شود . تا قبل از بلوغ قد بچه مرتب در حال افزایش است . در زمان بلوغ رشد قد ناگهان سریع می شود و بعد از مدتی متوقف می شود . سن بلوغ در نژاد های مختلف متفاوت است . البته دختران در سنین پایین تری بالغ شده و رشد آن ها در سنین پایین تری متوقف می شود .

تغذیه مناسب از مهم ترین عوامل داشتن یک قد بلند است . بیشترین تاثیر تغذیه در داشتن قد بلند در دوران کودکی و بلوغ است و مهم ترین ماده موثر کلسیم است و مهم ترین موادی که کلسیم دارند لبنیات است .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *