مجله سلامت پزشکی

مضرات چربی در بدن

vyghbjio

مضرات چربی در بدن

چربی هایی که دیده نمی شوند و در محل های عمیق بدن و اطراف اعضای حیاتی مانند قلب ها ، ریه ها ، مجرای گوارشی ، کبد ، شکم ، قفسه سینه و شکم یافت می شوند را به نام چربی های داخل بدن یا احشایی می خوانند .

اثرات خوب و بد چربی های احشایی

چربی های احشایی در اطراف اندام ها مانند بالشی از آن ها محافظت می کنند . اما این چربی ها می توانند موادی را به وجود آورند که برای بدن مضر می باشند .

روش های مقابله با چربی های احشایی

ورزش کردن

ورزش کردن باعث از بین رفتن چربی ها از جمله چربی های احشایی می گردد . سریع راه رفتن ، آرام دویدن و دوچرخه ثابت برای از بین بردن چربی های احشایی مفید می باشند .

رژیم غذایی

هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی برای از بین بردن چربی های شکم وجود ندارد .افرادی که ۱۰ گرم فیبر محلول را روزانه مصرف می کنند ، کمتر باعث ساخته شدن چربی های احشایی می گردند .

خوابیدن

افرادی که ۶ تا ۷ ساعت در شب می خوابند در عرض پنج سال دارای مقدار چربی های احشایی کمتری خواهند بود .

چربی های بد

بدترین نوع چربی غذایی چیزی است که به نام چربی ترانس شناخته می شود . این ماده محصول جانبی فرآیندی به نام هیدروژن دار شدن است که برای تبدیل روغن های سالم به روغن های جامد و جلوگیری از فساد آن ها استفاده می شود . مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های ترانس میزان کلسترول بد در جریان خون را افزایش می دهند . چربی های ترانس التهاب ایجاد می کنند که با بیماری قلبی ، سکته مغزی ، بیماری دیابت و دیگر بیماری های مزمن در ارتباط است .

چربی خوب

چربی های خوب به طور عمده از سبزیجات ، آجیل ، دانه ها و ماهی سرچشمه می گیرند . چربی های سالم در دمای اتاق مایع هستند و نه جامد .

اسید های چرب امگا۳ می توانند به پیشگیری و حتی درمان بیماری قلبی و سکته مغزی کمک کنند .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *