مجله سلامت پزشکی

راه های افزایش اشتها و چاقی

322

موارد بسیار زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و از خوردن غذاهای مختلف لذت ببرید . در این مقاله قصد داریم به روش افزایش اشتها با کمک تغییر عادت های غذایی بپردازیم .

همیشه صبحانه بخورید :

مصرف یک صبحانه سالم و متعادل می تواند بعد از یک شب طولانی متابولیسم بدن را تحریک کند و بدن را برای کل روز آماده سازد . خوردن صبحانه به شما کمک می کند انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید و در طول روز فعال باشید .

مصرف وعده غذایی با حجم و تعداد زیاد می تواند اشتهای شما را تحریک کند . سعی کنید روزانه ۴ الی ۶ وعده غذایی داشته باشید .

زمانی که با خوردن غذا در وعده های غذایی مشکل دارید ، مصرف میان وعده و تنقلات سالم می تواند بسیار مفید باشد .

اگر در حال حاضر وزن شما کمتر از حد ایده آل است نباید در مورد مصرف غذاهای مورد علاقه خود زیاد نگران باشید ، اگر عاشق شکلات ، کیک یا پیتزا هستید می توانید به مقدار کم از این مواد لذت ببرید .

از آب مرکبات غافل نشوید :

یکی از راه های افزایش اشتها ، گنجاندن آب انواع مرکبات به عنوان نوشیدنی همراه وعده های اصلی غذاست . مرکبات حاوی انواع مختلفی از ویتامین ها از جمله ویتامین C و اسید فولیک هستند .

سالاد کرفس را در یابید :

کرفس حاوی آب فراوانی است و مصرف آن علاوه بر پیشگیری از یبوست می تواند اشتهای افراد را هم بالا ببرد .

شکلات تلخ بخورید :

یکی از راه های افزایش اشتها ، گنجاندن مواد غذایی حاوی عنصر روی در برنامه غذایی روزانه است و شکلات تلخ و پودر کاکائو جزو خوراکی های حاوی روی هستند که مصرف آن علاوه بر بالا بردن اشتها باعث وزن گیری در افراد لاغر هم می شود .

غذایتان را آرایش کنید :

سفره آرایی و آرایش بشقاب غذا یکی از بهترین راه های افزایش اشتهاست . بد نیست چند مدل آرایش غذا را یاد بگیرید و آن ها را هنگام سرو وعده های اصلی غذایی به کار ببندید .

پنیر پیتزا را فراموش نکنید :

استفاده از پنیر پیتزا در انواع غذاهای نانی و ساندویچی علاوه بر خوش طعم کردن آن ها می تواند باعث افزایش اشتهای شما هم بشود .

از چاشنی ها کمک بگیرید :

انواع سس ها ، ادویه ها ، ترشی ها و شورها جزو چاشنی های غذایی محسوب می شوند که مصرف آن ها همراه غذا می تواند افزایش اشتها را به دنبال داشته باشد .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *