مجله سلامت پزشکی

راه حل هایی برای موهای خشک

photo 19 20091122 1971954053 e1501147774104

راه حل هایی برای موهای خشک

برای کسانی که موهای خشک و وز دارند ، هیچ چیز بهتر از یک درمان ساده و قطعی نیست که با آن بتوانند موهایی خوش حالت و زیبا داشته باشند .

معلوم است که دلیل داشتن موهای خشک ، کمبود آب و رطوبت است ، پس اگر موهای خشکی دارید لطفا در تغذیه خود تجدید نظر کنید و از این به بعد آب بیشتری بنوشید .
سبزیجات هم در خود در آب بسیار زیادی را ذخیره دارند که در داشتن پوست و مویی سالم و با طراوت کمک فراوانی به شما خواهند کرد .

درمان خانگی برای موهای خشک :

ماسک مو روغن بادام و تخم مرغ

۱/۴ فنجان روغن بادام یک عدد تخم مرغ کامل این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک موی روان و یکدستی ایجاد شود و بعد آن را به مدت ۴۰ دقیقه به روی موها بگذارید و در انتها هم موها را با یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات بشویید و خشک کنید .

ماسک مو آووکادو

یک عدد آووکادو له شده ، یک فنجان ماست معمولی
این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماسک موی عالی و ارزان قیمت را داشته باشید . موهای خود را از ابتدا تا انتهای آن به مدت ۴۵ دقیقه به این ماسک مو آغشته کنید و بعد با آب ولرم بشویید .

ماسک مو مایونز

۱/۴ فنجان مایونز ، ۱/۳ فنجان بادام ، ۱ تا ۲ عدد تخم مرغ
همه مواد را به خوبی در یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و یکنواخت ایجاد شود . این ماسک مو را یک تا دو ساعت روی موها بگذارید و تا حد امکان هم موها را با یک کلاه حوله ای یا دستمال سر ببندید .

ماسک مو عسل و آب لیمو

۲ قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک فنجان آب را با یکدیگر کاملا مخلوط کنید و آن را به آرامی به روی سر و موها بمالید و برای چند دقیقه موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و بعد اجازه دهید تا موها برای ده دقیقه به آن آغشته بمانند و بعد با آب ولرم موهارا بشویید و خشک کنید .

ماسک مو آلوئه ورا

۱/۴ فنجان ژل آلوئه ورا را با ۱/۴ فنجان روغن ( هر نوع روغن طبیعی مانند نارگیل ، زیتون ، بادام و … ) این دو ماده را ترکیب کنید و به موها بمالید . پوست سر را هم می توانید به این ماسک آغشته کنید . بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موها را با شامپوی ملایم بشویید و آب کشی کنید .

مو خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید . پوست سر خود را برای جلوگیری از خشک شدن بیشتر و یا شکستن آرام بشویید . شامپو فقط طول موهایتان را شستشو می دهد و به ریشه آن آسیبی نمی زند .

مو های خود را به چند بخش تقسیم کنید و از یک شانه با دندانه های فاصله دار برای شانه کردن موها استفاده کنید مو های خود را از پایین به بالا شانه کنید .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *