مجله سلامت پزشکی

درمان سردرد و انواع آن

20158260324532a

سردرد می تواند یکی از شرایط استرس آفرین باشد مخصوصا زمانی که ندانید برای تسکینش چه باید بکنید .

درمورد چند مورد از انواع سردرد ها چیز هایی که یاد گرفته ایم رو به اشتراک می زارم .

سردرد کافئینی

اگر عاشق قهوه هستید و در طول روز زیاد مصرف میکنید مغز شما به همان مقدار کافئین عادت می کند و اگر به هر علتی قهوه هر روزه تان را نخورید دچار سردرد می شوید . یا مقدار کافئین همیشگی تان را بنوشید و یا کلا آن را ترک کنید .

سردرد بستنی

این سردرد انقدر رایج است که باید در موردش صحبت کرد . سردرد های بستنی به دلیل خوردن غذا های منجمد مانند بستنی ایجاد می شود . مرحم ان آهسته خوردن و یا دهان را با آب گرم شستشو دادن است .

سردرد تنشی

این رایج ترین سردرد است و معمولا به دلیل استرس ایجاد می شود . بهترین درمان خوردن مسکن معمولی است . برای اجتناب از سردرد های تنشی استرس را کنترل کنید و مثبت فکر کنید .

سردرد دندانی

این نوع سردرد به علت شرایط دندانی مانند دندان قروچه ، مشکلات فک و آرواره روی رباط ها ایجاد می شود . کمپرس گرم یا سرد هم می تواند درد را تسکین دهد .

سردرد خوشه ای

معمولا در یک طرف سر رخ می دهد و اغلب همراه با قرمزی چشم و اشک همرا است . اغلب در مردان رایج هستند . اجتناب از الکل ، سیگار و دارو هایی مانند نیترو گلیسیرین که موجب گشاد شدن رگ های خونی می شوند هم مفید است .

سردرد قاعدگی

زنان پیش از شروع عادت ماهیانه شان با افت استروژن مواجه میشوند که موجب pms میشود . این سردرد ها از نوع نه چندان جدی بوده و حتی با مسکن هم قابل درمان است . می توانید با نوشیدن آب کافی ، یوگا و سایر ورزش ها از این سردرد ها پیشگیری کنید .

سردرد میگرنی

میگرن شدید ترین نوع سردرد است و احتمال بروز آن در زنان بیشتر از مردان است . میگرن با دارو هایی مانند استامینوفن ، ایبو پروفن مداوا میشود . برای کاهش سردرد های میگرنی خواب منظم ، ترک کافئین و الکل و اجتناب از صدای بلند و نور توصیه میشود .

نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند سردرد شما را کاهش دهد . چای گیاهی هم در تسکین سردرد موثر است .
چند حرکت ورزشی مانند آهسته دویدن ، پیاده روی تند ، شنا و غیره می تواند گردش خون را تقویت و بر سردرد تاثیر بگذارد .

خنده درمانی هم می تواند در از بین رفتن سردرد موثر باشد مانند دیدن فیلم کمدی یا خواندن کتاب طنز

استراحت و خواب کافی هم در این مورد موثر است

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *