مجله سلامت پزشکی

چگونه عرق نکنیم ؟

977822 912

عرق کردن یکی از مشکلاتی است که در روز های گرم تابستان انسان را آزار می دهد .
وقتی دمای بدن افزایش می یابد این عرق کردن نوعی مکانیسم دفاعی بدن است ، بنابراین این گونه جا افتاده است که تعریق بیشتر در فصول گرم است .

ورزش کنید

ورزش به هر شکلی می تواند برای شما مفید باشد پیاده روی ، شنا یا هر ورزش دیگری میتواند به افزایش سطح اندروفین بدن کمک کند که دراین صورت از به وجود آمدن شرایطی که باعث تعریق بیش از اندازه می شود جلوگیری میکند .

مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید

نوشیدن برخی مایعان از جمله چای ، قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین می تواند باعث افزایش تعریق در فصل های گرم شوند .

غذاهای تند نخورید

غذاهای فلفلی و تند هم مانند کافئین عمل می کند و متابولیسم شما را بالا نگه می دارند و دمای بدن شما را بالا می برند .

همیشه موی زیر بغل را بتراشید

موی بدن تاثیر زیادی روی تعریق نمی گذارد ولی تا وقتی که کم باشند .

مایعات مصرف کنید

مایعات زیادی همچون آب و آبمیوه بنوشید ، بهترین گزینه هم آب گوجه فرنگی است که می تواند تعریق بیش از اندازه را کنترل کند .

با ترکیب آب و لیموی تازه می توانید بوی بد بدن را از بین ببرید .

از اضطراب دوری کنید

استرس تاثیر مستقیمی بر روی غدد آپوکرین بدن دارد . این غدد در زیر پوست قرار داشته و وظیفه ی ترشح عرق را دارد

بعضی افراد در بیشتر سال دچار تعریق می شوند اگر در این حالت تمام بدن به طور مداوم عرق کند بهتر است بررسی های پزشکی انجام شود . مهم ترین تست در این حالت تست های تیروئیدی است به خصوص از نظر پرکاری عملکرد تیروئید .

در همه اسپری ها و ضد عرق ها از صابونی گرفته تا ژلی و … ترکیباتی از آلومینیوم با غلظت های بسیار پایین وجود دارد که تعریق را کم می کند .

بهتر است در فصل گرم سال از دوش گرفتن با آب سرد و خنک غافل نمانیم این دوش های مکرر بدن را خنک می کنند و طبیعی است که هر چه دمای بدن کمتر شود میزان تعریق هم کمتر می شود .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.