خرید آگاهانه

چرا دستگاه بخور در فصل سرما برای هر خانه واجب است؟! (+ برای خرید یه دستگاه خوب به چه چیزهایی باید توجه کرد؟)

دستگاه بخور سرد برای اتاق

با شروع فصل سرما ، هوا به تدریج رطوبت خود را از دست می‌دهد که این امر باعث می‌شود مجاری تنفس خشک شوند و تنفس دچار مشکل شود و همین طور پوست دست و صورت هم خشک شوند.

در گذشته برای حل این موضوع روی بخاری و یا قسمت گرم منزل ظرف آب قرار می‌دادند تا با بخار شدن آب، رطوبت هوای اتاق تأمین شود. در بعضی از خانه‌ها هم دستگاه بخور گرم روشن می‌کردند که هم مصرف برق بالایی داشتند و هم اگر آب مخزن آن تمام میشد و شما متوجه نمی‌شدید دستگاه می‌سوخت و همین طور بخار آب به دلیل داشتن دمای زیاد باعث سوختگی افراد خانه بخصوص کودکان میشد.
با گذشت زمان علم پزشکی به این نتیجه رسید که وجود متداوم بخار گرم داخل اتاق‌ها باعث بیشتر شدن بیماری‌های تنفسی می‌شوند و نباید از آن‌ها استفاده کرد. به مرور زمان دستگاه بخور سرد وارد بازار شدن که بسیار مورد استقبال پزشکان و مردم قرار گرفت.

روش کار دستگاه بخور سرد از طریق امواج اولترا سونیک یا فرا صوت می‌باشد که آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می‌کند و ذرات آب مانند ابر یا مه یا بخار از دستگاه خارج شده و در محیط اطراف پخش و باعث ایجاد رطوبت لازم برای محیط و تنفس راحت‌تر افراد خانه می‌شوند.

دستگاه بخور هم توانایی ایجاد رطوبت برای محیط و هم از طریق یون منفی و ازن توانایی به حداقل رساندن گرد و غبار و عوامل بیماری‌زا تنفسی را دارد و مشکلات بخور گرم را ندارد. درضمن استفاده از بخور سرد باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم،سل ،کرونا و… می‌شود.

رطوبت هوا و نوزادان

استفاده از دستگاه بخور سرد برای نوزادان بسیار کاربردی است و پزشکان به شدت توصیه می‌کنند که هم باعث کاهش بیماری‌هایی چون سرما خوردگی می‌شود و هم تنفس راحتی را برای کودکان و نوزادان فراهم می‌کند و از گرفتگی بینی در آن‌ها یا تنفس با صدا و خِس خِس سینه جلوگیری خواهد کرد.

نوزاد و بخور سرد

مشکلات محیط بسته

معمولا در محیط‌های پر جمعیت بسته مثل مهدکودک، کلاس مدرسه و آموزشگاه، محیط کار و کارگاه و هر محیط بسته دیگر انتقال بیماری‌های تنفسی بشدت افزایش می‌یابد که باید در محیط گردش هوا داشته باشیم ولی در فصل سرما معمولا پنجره ها بسته هستند و در تابستان و بهار، آلودگی صوتی و انتشار آلرژن‌ها بازگشت پنجره افراد را دچار مشکل می‌کند.

بهترین راه حل برای راحتی و جلوگیری از انتقال بیماری و… استفاده از دستگاه بخور سرد دارای یون منفی، به روش اصولی است.

خرید دستگاه بخور سرد برای محیط بسته

یون منفی

یک ذره باردار است که مانند آهن ربا، ذرات گرد و غبار و عوامل بیماری‌زا تنفسی را به ذرات آب معلق و پراکنده شده در هوا، به هم می‌چسباند و سنگین می‌شوند و به قسمت‌های پایین اتاق (سطح زمین) می‌روند و از دسترس تنفس ما دور می‌شوند.

یون منفی علاوه بر حذف گرد و غبار و میکروب‌ها می‌تواند گازهای سمی در هوا را هم تا حد زیادی حذف کند. این گازها معمولا یا از دود سیگار و سوختن مواد سوختنی و یا از بخاری و شومینه متساعد می‌شود که قابل حذف هستند.

بعضی اوقات گرده گل و یا دیگر عوامل آلرژن و حساسیت‌زا در هوا باعث اذیت ما می‌شوند و بهترین راه جلو گیری از مواجهه با آن‌ها استفاده از بخور سرد و بخصوص یون منفی است.

ازن

این تکنولوژی در خیلی از برندهای دستگاه بخور دیده نمی‌شود ولی در کل کار آن از بین بردن میکروب‌ها می‌باشد.

معیارهای مناسب برای خرید دستگاه بخور سرد

  • دستگاه بخور حتما تولید بخار سرد کند. (مگر برای استفاده فردی و صورت استفاده شود)

  • خروجی بخار مناسب داشته باشد و توانایی مرطوب کردن محیط با متراژ شما را داشته باشد

  • ژنراتور تولید یون منفی داشته باشد ( کاربرد و دلایل بالا ذکر شده است )

  • اگر قفل مخزن داشته باشد از مزیت‌های آن دستگاه است

  • توانایی تنظیم میزان و درصد رطوبت محیط را داشته باشد

  • از برند های معتبر تجهیزات پزشکی همچون امسیگ ،وکتو ،آکیومد ،زنیت مد ،بیورر ،برمد و… باشد. (لطفا در هنگام خرید بجز برند حتما به موارد بالا دقت کنید تا هنگام خرید دستگاه بخور سرد بهترین انتخاب را داشته باشید)

  • دارای گارانتی معتبر باشد

  • از فروشگاه‌های معتبر و تخصصی خریداری شود. (هر فروشگاهی که تعدادی دستگاه بخور سرد برای فروش دارد حتما نباید علم و دانش مناسبی برای این محصول باشد و یا به تازگی در خیلی از فروشگاه‌ها غیر مرتبط با تجهیزات پزشکی فروش این مدل از دستگاه‌ها رویت شده که از طرف فروشگاه و کارشناسان “سلامت پزشکی” اصلا مورد قبول نبوده و استانداردهای پزشکی را ندارند)

  • مسلما دستگاه‌های تک کاره بهتر از دو کاره یعنی سرد و گرم هستند. زیرا دستگاه بخور سرد و گرم ، توانایی ایجاد بخار ۱۰۰ درجه را ندارد و فقط بخار ولرم به شما می‌دهد ولی اگر روی سرما حساس هستید و فکر می‌کنید بخار سرد اتاق شما را سرد می‌کند حتما از دستگاه بخور سرد و گرم استفاده کنید.

  • ترجیحا سعی کنید دستگاه بخور با تایمر نهیه کنید که زمان طولانی برای شما کار نکند.
  • دستگاه‌هایی که دارای فیلتر آب هستند طول عمر بیشتری دارند.

  • بقیه موارد مانند زیبایی و نور و لمسی بودن و ریموت کنترل و… مزیت هستند ولی نباید اجازه بدهید که شما را از خرید یک دستگاه بخور عالی دور کند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم علت نیاز به استفاده از دستگاه بخور در خانه و همه اماکن بسته و پرجمعیت را برای شما شرح دهیم و راهنمایی کنیم تا انتخاب مناسب‌تری به هنگام خرید دستگاه بخور سرد داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما از مدل‌های بخور ما دیدن کنید و اگر هر گونه سوال یا مشاوره برای خرید داشتید تیم فنی ما مشتاق و آماده پاسخگویی و راهنمایی شما از طریق واتس اپ و تماس تلفنی هستند.

 

برای سلامتیت کلیک کن

خرید آگاهانه یعنی سلامت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *