مجله سلامت پزشکی

پیاده روی نوردیک

2d8c65db 5a3c 4c52 aec6 3ec28ceaecc1

پیاده روی نوردیک

پیاده روی Nordic ورزش قلب و عروق را با یک تمرین شدید ماهیچه ای برای شانه ها ، بازوها ، هسته و پاهای شما ترکیب می کند.


پیاده روی Nordic همچنین با کاهش توده چربی ، “بد” کلسترول LDL و تری گلیسیرید ، افسردگی ، اضطراب ، درد مزمن و دور کمر همراه است و افزایش کلسترول HDL “خوب” ، استقامت ، قدرت عضلات و انعطاف پذیری ، مسافت پیاده روی ، قلبی عروقی تناسب اندام و کیفیت زندگی


به علاوه ، پیاده روی نوردیک سرگرم کننده است. اگر به یکی از کلوپ های پیاده روی نوردیک در سراسر کشور بپیوندید ، می تواند یک فعالیت بزرگ اجتماعی باشد. برای یافتن یکی در نزدیکی خود ، در اینترنت جستجو کنید یا با پارک ها و بخش تفریحی محلی خود تماس بگیرید.

برخلاف قطب های پیاده روی ، که بندهای گشاد دارند و دور مچ شما می چرخند ، قطب های نوردیک دارای سیستم دستکش مخصوصی هستند که به هر قطب متصل است. دکتر باگیش توضیح می دهد: “شما دست خود را به داخل آن می کشید و از کف دست خود به جای انگشتان دست استفاده می کنید تا قدرت را به قطب ها منتقل کنید و خود را به جلو حرکت دهید.”

قطب هایی را در فروشگاه های کالاهای ورزشی و آنلاین پیدا خواهید کرد. قطب ها از جنس آلومینیوم یا کربن سبک هستند. با راهنمایی های مشخص برای مسیرهای پیاده روی یا نکات لاستیکی برای پیاده روها؛ و ارتفاعات ثابت  (اشاره: مجموعه قطب ها یک تعطیلات خوب را رقم می زند.)

تکنیک

چندین روش پیاده روی Nordic وجود دارد. یکی “دو زبانه” است. این شامل کاشت هر دو قطب به طور متقارن در مقابل شما و جلو رفتن خود به عنوان قدم زدن چند قدم است. دکتر باگیش توضیح می دهد: “شما قطب را دو برابر می کنید و بعد از آن سه مرحله می روید. دو قطب ؛ یک ، دو ، سه.

تکنیک دیگر “تک قطب” است ، که از آنچه پاهای شما انجام می دهد ، تقلید می کند ، فقط یک قطب در مقابل شما برای هر مرحله. این کار را یا با بازوی یک طرف و پا با هم یا با بازو و پا مقابل انجام دهید. دکتر باگیش می گوید: “قطب و پا همیشه در همان زمان قابل توجه و پرتابی خواهد بود. تفاوت در این است که آیا در یک طرف یا طرف مقابل قرار دارد.” او توصیه می کند که با تک پولی شروع کنید ، و به تدریج سرعت و حرکت سریع بازو را تقویت کنید.
شروع شدن

دکتر باگیش می گوید بیشتر مردم کاندیداهای پیاده روی Nordic هستند ، حتی اگر مشکلات تعادل داشته باشند. در واقع ، “اگر مشکلات تعادل دارید ، به دلیل افزایش ثبات از قطب ها ، بهترین کاندیدای این کار هستید.” “اما شما هنوز هم باید ابتدا با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر بیماری قلبی دارید.”

هنگامی که چراغ سبز و مجموعه ای از قطب ها را دارید ، به یک مسیر پیاده روی احتیاج خواهید داشت. می توانید بر روی سطوح سطحی یا زمین های متنوع قدم بزنید – هر چیزی از پیاده روها گرفته تا مزارع مرتفع یا مسیرهای پیاده روی. محلات امن و پارک ها ایده آل هستند.

نکاتی برای موفقیت:

راحت لباس بپوشید لباس هایی بپوشید که امکان نوسان زیاد بازو را فراهم می کند.

هیدراته بمانید. دکتر باگیش پیشنهاد می کند: “اگر کمتر از یک ساعت پیاده روی می کنید ، پیشاپیش آب بنوشید. در غیر این صورت ، در طول مسیر خود بنوشید.”

۱۰ دقیقه گرم کردن و ۱۰ دقیقه خنک کردن انجام دهید. پیاده روی Nordic سرگرم کننده است ، اما مطمئناً یک تمرین است.

 

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *