مجله سلامت پزشکی

مضررات ظروف یک بار مصرف غیر استاندارد چیست ؟

13920428000020 PhotoL

مضررات ظروف یک بار مصرف غیر استاندارد چیست ؟

در ماه محرم و ایام عزاداری ، استفاده از ظروف یکبار مصرف به طور چشمگیر افزایش پیدا می کند .
این در حالی است که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی مثلا استفاده از ظروف نامرغوب و بی کیفیت به صرف قیمت پایین و ریختن غذای نذری داغ داخل آن ها سلامت افراد به خطر می افتد .

بد نیست بدانید ظرف هایی که از مواد گیاهی و طبیعی تهیه می شوند بهترین نوع ظروف یکبار مصرف هستند . ظروف گیاهی یکبار مصرفی که از مواد اولیه طبیعی مانند نشاسته ذرت اصلاح شده تولید می شوند فاقد مواد مضر و شیمیایی هستند و در برابر ریختن مواد غذایی یا مایعات با حرارت بالا مقاومت دارند .

نوشیدن چای در لیوان های شفاف ممنوع
از آن جا که امسال ایام سوگواری محرم شاهد کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور هستیم کم نیستند عزادارانی که نوشیدنی های گرم را به عنوان نذری انتخاب می کنند . این در حالی است که ریختن این مایعات داخل لیوان های شفاف پلاستیکی سرطان زاست .

یکی از نکات بسیار مهم هنگام ریختن غذای نذری داخل ظروف یکبار مصرف این است که اجازه دهید غذا کمی خنک شود و سپس آن را در ظرف بریزید .

برای تشخیص گیاهی یا غیر گیاهی بودن این دسته از لیوان ها و ظروف چه باید کرد : تشخیص این ظروف یک آزمایش ساده دارد ، اگر این ظروف را روی شعله آتش بگیرید در صورتی که مثل کاغذ بسوزد و تبدیل به خاکستر شود نشان دهنده ی این است که گیاهی بوده و از نشاسته تهیه شده اما اگر آب شد و چکه کرد پلی اتیلن و پروپیلن دارد .

یکی از راهکار ها برای اطلاع شهروندان از نوع و کاربرد های ظروف یکبار مصرف ارائه اطلاعاتی با زبان ساده به گروه های مختلف است . می توان به زبان ساده برای مردم توضیح داد که تا حد امکان تلاش کنیم از ظروف شفاف پلاستیکی که انعطاف پذیر نیست و در برابر کوچک ترین فشار می شکند به هیچ عنوان برای غذا های گرم استفاده نکنیم .

در حال حاضر ، تولید ظروف یکبار مصرف زیاد شده و حتی برخی از آن ها برچسب استاندارد هم دریافت می کنند اما مردم باید دقت کنند ظروفی را که می خرند علاوه بر داشتن برچسب استاندارد مجوز سازمان غذت و دارو روی آن هت درج شده باشد و سراغ ظروع پلاستیکی نامرغوب فله ای نروند .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *