مجله سلامت پزشکی

سرماخوردگی در پاییز و درمان آن

139207081046438721271174

سرماخوردگی در پاییز و درمان آن

ویروس های سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن منجر به بروز بیماری هایی همچون سرما خوردگی و آنفلوانزا می شوند که برای پیشگیری و درمان این بیماری ها نکاتی را برای شما خواهیم گفت .

اولین مساله بحث ویروس های این فصل هاست که باید مدنظر قرار داد ، زیرا تغییرات دمای هوا در این دو فصل زیاد است و در برخی ساعات روز هوا به شدت گرم و در برخی ساعت های دیگر هوا به شدت سرد می شود و چون این تغییرات درجه هوا طیف وسیعی دارد باعث می شود بدن نیز واکنش نشان دهد .

در این فصل علاوه بر سرماخوردگی مشکلاتی مانند گلودرد ، آنژین چرکی ، عفونت های گوش و سینوزیت شیوع زیادی پیدا می کند که به علت تغییرات هوا و خشکی محیط رخ می دهد . مهم ترین علت تشخیص ندادن به موقع بیماری و تفکیک بیماری ها به شمار می رود و علاوه بر این دو بیماری شایع در فصل سرد عفونت های مربوط به سینوزیت و گوش زمینه بروز پیدا می کنند .

زمانی که ترشحات پشت حلق افزایش پیدا کند اما عفونی نباشد نشان از آلرژی دارد و زمانی که فرد به سینوزیت مبتلا شده است ، مخاط فوقانی تنفسی به میکروب آلوده شده و فرد ترشحات پشت حلق را احساس می کند .

معمولا طول دوره سرماخوردگی ۳ تا ۵ روز است اما اگر بیش از ۵ روز این علائم طول کشید و حتی به ۱۰ روز رسید ، احتمالا فرد به آنفلوانزا یا آلرژی مبتلا شده است که باز هم تشخیص بیماری باید توسط متخصص صورت بگیرد .

درمان های خانگی سرما خوردگی

زنجبیل شما را قوی می کند

زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر فوق العاده ای در پیشگیری از ابتلا به انواع سرما خوردگی ها به ویژه در فصل پاییز دارد .

بخور شفا بخش

گیاه اکالیپتوس از جمله گیاهانی است که برای کاهش عوارض سرما خوردگی به بیماران توصیه می شود .

درمان گیاهی برای سینوزیت

بخور گل بابونه یکی از مفیدترین درمان ها برای عود کردن سینوزیت در فصل پاییز و زمستان است .

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است . از این رو رعایت نکاتی ساده به منظور پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی از مصرف داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و تحمل عوارض ناشی از سرما خوردگی بسیار ساده تر است . مصرف انواع پروتئین های گیاهی مثل انواع حبوبات ، قند های طبیعی ، روغن های طبیعی و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی ، گوشت قرمز و انواع ساندویچ از احتمال ابتلا به این بیماری می کاهد .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *