خرید آگاهانه

راهنمای خرید واترجت دندانی + پیشنهاد بهترین و ارزان ترین دستگاه

راهنمای خرید واترجت دندانی

سلامت دهان و دندان برای همه ما مهم است و با اهمیت آن و تاثیری که برروی بقیه قسمت‌های بدن مانند گوارش و قلب و… دارد آگاه هستیم.

در طول زندگی ممکن است پیشنهادهای زیاد و متنوعی برای سلامت و بهداشت دندان شنیده باشیم مانند انواع مسواک، مسواک برقی، انواع نخ دندان، خلال دندان، دهانشویه‌ها و…

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید به این معنی است که احتمالا یک پیشنهاد جدید و بهتری را شنیدید به اسم “واترجت دندانی” یا “آبفشان دندانی” که تا به امروز جدیدترین و بهترین نوع وسایل بهداشت دندان بوده است.

در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را برای خرید بهترین واترجت دندانی ارزان راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در مرحله اول برای راهنمایی خرید واترجت دندانی در “سلامت پزشکی” قصد داریم شما را با دستگاه واترجت آشنا و کاربرد و اهمیتش را بررسی کنیم.

واترجت دندانی یا آبفشان دندانی چیست؟

دستگاه واترجت دندانی با کمک فشار آب به صورت سوزنی و عبور از بین دندان‌ها، باقی‌مانده غذا و جرم بین دندان را تمیز می‌کند. کاری شبیه به نخ دندان ولی بسیار بهتر و تمیزتر و بدون آسیب به لثه. به همین خاطر به واترجت ممکن است نخ دندان آبی هم بگویند.

آبفشان یا واترجت با پاچیدن و اسپری کردن آب به صورتی پالسی ( قطع و وصل شدن منظم آب) علاوه بر تمیز کردن بین دندان‌ها، لثه‌ها را ماساژ داده و جریان گردش خون را افزایش می‌دهد و نقاطی که نخ دندان و مسواک نمی‌تواند تمیز کند مانند محل زیر لثه (بین لثه و دندان) را به خوبی تمیز می‌کند.

کاربرد واترجت دندانی

واترجت دندانی علاوه بر کاربرد برای دندان معمولی، برای افرادی که دارای کامپوزیت و لمینت، ارتودنسی، ایمپلت و روکش و… هستند بسیار کاربردی و لازم است. زیرا این افراد با نخ دندان و مسواک نمی‌توانند به خوبی سلامت دندان خود را فراهم کنند و اگر از واترجت استفاده نکنند به مرور زمان دچار پوسیدگی دندان، الهاب لثه و عقب نشینی لثه و مشکلات دیگر می‌شوند که صدمات جبران ناپذیر و پرهزینه‌ای هستند.

واترجت دندانی یا آبفشان دندانی یا دستگاه شستشوی دهان و دندان یا نخ دندان آبی همگی اسم‌های مختلف این مدل دستگاه‌ها هستند. بعضی‌ها به اشتباه این دستگاه‌ها، سفید کننده دندان می‌گویند که درست نیست و این دستگاه‌ها به هیچ عنوان توانایی سفید کنندگی ندارند و فقط می‌توانند جرم و پلاک دندان که رو و بین دندان و زیر لثه تشکیل شده است را از بین ببرند.

راهنمای خرید واترجت دندانی

انواع واترجت دندانی

به طور کلی واترجت‌ها به دو دسته شارژی و برقی تقسیم می‌شوند که در ادامه به ویژگی و کاربرد هر کدام را کامل توضیح خواهیم داد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

واترجت-شارژی-و-واترجت-رومیزی

واترجت دندانی شارژی

همان طور که از اسم این مدل مشخص است برای استفاده از آن نیاز به برق نیست و فقط برای شارژ کردن نیاز به برق دارند.

این مدل‌ها، واترجت دندانی مسافرتی یا پرتابل هم گفته می‌شود زیرا شما می‌توانید تا زمانی که باتری شارژی آن‌ها دارای شارژ هستند در هر زمان و مکانی استفاده کنید و بخاطر کم حجم و سبک بودن به راحتی قابل حمل هستند.

اما باید در نظر داشته باشید واترجت‌های شارژی و مسافرتی به خاطر وجود باتری ممکن است مقداری پمپ و موتور ضعیف‌تری داشته باشند مخصوصا اگر نیاز داشته باشید افراد بیشتری از آن استفاده کنند که شاید اگر زمان استفاده از دستگاه زیاد باشد به موتور فشار بیاید و داغ کند.

از مزایای دیگر واترجت شارژی سبک بودن آن است و مخزن آب که روی دستگاه است و شما می‌توانید کل دستگاه را به راحتی در دست بگیرید و شستشوی دندان را انجام دهید. فقط توجه داشته باشید حجم مخزن به اندازه استفاده یکبار تا دوبار است و اگر قرار است تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند باید هربار مخزن پر شود.

نکته مهمی در مورد مخزن و آب همه‌ی مدل‌های واترجت دندانی وجود دارد که باید به آن توجه فرمایید که بعد از هربار استفاده باید آب اضافی درون مخزن را تخلیه کنید زیرا در طول زمان مخزن آب محل رشد باکتری و قارچ شده و آب درون مخزن رسوب می‌کند.

واترجت دندانی برقی

این مدل از واترجت‌ها نیاز دارند همیشه در کنار پریز برق از آنها استفاده کنید پس قبل از تهیه توجه کنید در محل استفاده از آن دسترسی به پریز برق داشته باشید.

معمولا این مدل از واترجت‌ها بخاطر استفاده مستقیم از برق قدرت و توانایی بیشتری دارند و مناسب استفاده تمام افراد خانواده هستند.

واترجت برقی را با نام واترجت رومیزی هم می‌شناسند زیرا برای استفاده حتما باید مخزن آب و موتور که کنار هم هستند را روی میز یا سطحی قرار دهید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید وگرنه باید با یک دست موتور و مخزن آب را نگه دارید و با دست دیگر نازل را که با شلنگ به دستگاه متصل است و در نظر داشته باشید که دستگاه با سیم هم به پریز برق متصل است.

واترجت برقی یا رومیزی به دلیل بزرگ بودن حجم مخزن آب مناسب استفاده چندین بار استفاده است و فقط با تعویض ساده سری تمام افراد خانواده با هر مدل سری مورد نیاز خود از آن استفاده می‌کنند. (فقط نخلیه آب اضافی را فراموش نکنید.)

هر دو مدل واترجت‌ها به دلیل امکان تغییر قدرت فشار آب می‌تواند برای هر سنی و هر مدل لثه‌ای مناسب باشد.

در هر دو مدل سعی کنید برای هر بار استفاده برای هر فرد نهایت ۲ دقیقه زمان بگذارید که به دستگاه فشار زیادی وارد نشود. معمولا واترجت‌ها به صورت خودکار بعد از ۲ دقیقه کار کرد خاموش می‌شوند تا این زمان را یاد آور شوند.

راهنمای خرید آبفشان دندانی

نازل و سری‌های واترجت دندانی

هر دستگاه دارای تعداد و تنوع خاصی از سری‌ها هستند که به هنگام خرید واترجت دندانی باید توجه کنید که آیا سری مورد نیاز شما را دارد یا خیر.

سری‌ها شامل: سری کلاسیک، سری ایمپلنت، سری ارنودنسی، سری زبان شور، سری پلاک و سری مسواک هستند که معمولا همه دستگاه‌ها حداقل یک سری کلاسیک را دارند و باتوجه به نیازتان باید به بقیه سری‌ها دقت فرمایید یا جداگانه تهیه کنید و یا به تعداد افراد خانواده برای استفاده هر فرد سری جداگانه تهیه فرمایید.

بهترین برند واترجت دندانی

یکی از نکات هنگام خرید واترجت باید توجه کنید برند یا مارک آن دستگاه است.

پشت هر برند یک شرکت معتبری قرار دارد که مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه را بر عهده دارد و طبیعی است که هر دستگاه الکترونیکی و برقی بعد از یک مدت کارکردن نیاز به یکسری رسیدگی‌ها دارد که اگر برند و شرکت خدمات پس از فروش دستگاه شما خدمات مناسبی ارائه نکند دستگاه شما ممکن است بلا استفاده شود.

در حال حاضر در ایران دو برند واتر اسپلش و بی ول دارای تنوع و کیفیت و خدمات فروش بهتری هستند که به راحتی و با اطمینان و بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی می‌توانید تهیه فرمایید.

معرفی بهترین واترجت دندانی ارزان و مناسب هر فرد و خانواده

در این قسمت شما را با بهترین و ارزان‌ترین واترجت‌ها که مناسب چه افرادی با چه خصوصیاتی هستند آشنا خواهیم کرد.

  • افرادی که به دلایل کاری و شرایط خاص زندگی مجبور به سفر هستند و نیاز به همراه داشتن همیشگی واترجت خود را دارند.
  • افرادی که تعداد افراد خانواده یک تا دو نفر هستند.
  • افرادی که محیطی برای قرار دادن دستگاه واترجت ندارند یا دسترسی به برقی دشوار است.
  • افرادی که به دنبال کمتر هزینه کردن برای واترجت هستند.
    همه‌ی این گروه افراد بهتر است از واترجت دندانی واتر اسپلش ۵۰۰۲ و یا بی ول wi912 استفاده کنند.
  • افرادی که تعداد افراد خانواده بیشتر از دو نفر دارند و همیشه در سفر هستند و امکان قرار دادن واترجت خود را برروی میز و محل مناسبی هستند پیشنهاد می‌شود از واتر اسپلش ۵۱۰۱ و بی ول wi933 استفاده کنند.
  • افرادی که تعداد افراد خانواده بیشتر از دو نفر هستند و نیاز به جابجایی دستگاه ندارند و محل مناسب قرار دادن واترجت و پریز برق وجود دارد.
  • افرادی که به دنبال دستگاه قوی‌تر و با طول عمر بیشتری هستند و با هزینه بیشتر مشکلی ندارند.
    این دو گروه پیشنهاد می‌شود از واتر اسپلش ۵۱۰۲ و واتر اسپلش ۵۱۰۵ و بی ول wi922 انتخاب کنند.
  • اگر به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بسزایی می‌دهید و علاوه بر واترجت دندانی قصد تهیه مسواک برقی هم دارید بهترین گزینه و کامل‌ترین انتخاب برای شما واتر اسپلش ۵۰۱۰ خواهد بود که هم واترجت و هم مسواک برقی را با هم دارد.

اگر تصمیم به تهیه و خرید واترجت دندانی کردید و یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با تیم کارشناس فنی “سلامت پزشکی” از طریق واتس اپس یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

و یا با مراجعه به قسمت دسته بندی کالاها > زیبایی و سلامت > بهداشت دهان و دندان

و یا با استفاده از قسمت جستجو سایت یا با کلیک برروی “واترجت دندانی” به صورت مستقیم وارد صفحه خرید واترجت دندانی در فروشگاه اینترنتی سلامت پزشکی شوید و خرید خود را نهایی کنید و با بهترین قیمت و ارسال رایگان و سریع و دیگر خدمات تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *