مجله سلامت پزشکی

خواص گیاهان دارویی

1636160

شایع ترین بیماری هایی که با چای التیام می یابد :

اضطراب :
چنانچه مضطرب هستید ، احساس استرس دارید ، یک لیوان چای بابونه بنوشید زیرا به تسکین این موارد کمک شایانی می کند .

سندرم قاعدگی :
این سندرم شامل تحریک پذیری ، افزایش وزن ، مشکلات گوارشی ، میل شدید به غذا می شود . طبیعتا چای های فاقد کافئین بهترین انتخاب برای دوران قاعدگی هستند .

آکنه
یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که بر روی صورت ، شانه ها ، کمر یا سینه نمایان می شود . چای rooibos حاوی دو ماده قوی به نام های اسید هیدروکسی آلفا و روی است که برای داشتن پوستی شفاف موثر است و به کاهش آکنه ، آفتاب سوختگی و خشکی پوست کمک می کند .

بی خوابی
چندین نوع چای برای درمان این اختلال وجود دارد . چای sleepy time متشکل از گیاه بابونه ، نعناع و علف لیمو است . چای ریشه ی سنبل الطیب از دیگر انواع چای است که در صورت ابتلا به اختلالات خواب باید مورد توجه قرار گیرد .

تهوع و دل به هم خوردگی
تهوع دارید ؟ چای بنوشید . زنجبیل ، نعناع فلفلی و بابونه در زمره چای های گیاهی هستند که در درمان دل به هم خوردگی موثرند .

بی میلی جنسی
قرن هاست که برای نشاط و تقویت قوای جنسی زنان و مردان جینسینگ چینی را پیشنهاد می کنند .

انواع گیاهان دارویی

گیاه دارویی مریم گلی
این گیاه دارویی ضد درد ، آرامش بخش و برای کاهش قند خون استفاده می شود همچنین یک داروی ضد عفونی کننده بسیار قوی است . برای زخم هایی که بر اثر واریس به وجود می ایند موثر است . اگر از جوشانده این گیاه بصورت قرقره استفاده شود جوش های داخل دهان و بعضی از آفت ها را درمان می کند .

گیاه دارویی سریش

خواص مورد استفاده گیاه سریش بیشتر بدلیل چسبنده بودنش است . علاوه بر این کاربرد درمانی هم دارد . ریشه این گیاه دارویی گرم و خشک است و برای یرقان ، ناراحتی های کبدی ، خشونت حلق و ناراحتی های معده از آن استفاده می شود . از ریشه این گیاه جوشانده غلیظی درست می کنند که برای درمان جوش ها مفید است .

گیاه دارویی گل گاو زبان

این گیاه در مورد بیماری های دستگاه تنفسی و حتی در رابطه با برونشیت ، سرفه ، زکام و آبریزش بینی می تواند داروی موثری باشد . این گیاه دارویی همچنین ادرار آور و معرق است لذا برای کلیه ، مثانه و بطور کلی برای مجاری ادراری داروی مفیدی است . باعث کاهش تب می شود ودر تمام موارد تب مثل سرخک ، مخملک ، آبله ، کهیر و تبهای دیگر می تواند مفید باشد .

گیاه دارویی نعناع

نعنایی که به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنیم با نعنایی که به صورت خودرو در کوه می روید متفاوت است . در مواردی که ناراحتی های معده وجود دارد این نعناع تازه و تمیز نه تنها معده را ناراحت نمی کند بلکه درمان کننده ی ناراحتی معده هم می باشد . این داروی گیاهی برای سیستم های عصبی مثل بی خوابی ، کم خوابی و ناراحتی های شبانه موثر است . ضد اضطراب ، ضد هیستری و همچنین مقوی معده است و همچنین برطرف کننده ناراحتی های معده و روده اعم از گاز های روده و معده و چه ترش کردن و آرغ زدن می باشد .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *