مجله سلامت پزشکی

خواص و فواید ذرت

خواص و فواید ذرت

ذرت به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامتی مفید است . ذرت منبع خوبی برای تامین ویتامین های مهم و ضروری بدن نظیر ویتامین های B1 ، B5 ، C ، A و عناصر معدنی ضروری فسفر ، منگنز و منیزیم است .

ذرت و مو و پوست

برای داشتن موی نرم و صاف ، روغن ذرت را امتحان کنید . ذرت همچنین می تواند میان اسید های چرب امگا۳ و امگا۶ تعادل ایجاد کند ، هر دوی آن ها به کنترل التهاب کمک کرده و از پوسته شدن و خشک شدن پوست سر جلوگیری می کند .

ذرت و قلب

روغن ذرت دارای اثر ضد آتروژنیک بر سطح کلسترول است . بنابراین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند .

ذرت و جلوگیری از بی خوابی

یکی از عوامل اصلی بی خوابی کمبود آهن است . ذرت مقدار زیادی آهن دارد که یکی از مواد معدنی مهم برای تولید سلول های قرمز خون است . بنابراین باید جلوگیری از بی خوابی را در فهرست خواص ذرت قرار داد .

ذرت و مبارزه با بیماری های مو

روغن ذرت ، ترکیبی عالی از مواد مغذی مانند ویتامین E و اسید های چرب را فراهم می کند . بنابراین استفاده از این روغن می تواند موها را هیدراته نگه دارد و فرایند پیری را کُند ، کند .

ذرت و افزایش وزن

ذرت به فرایند افزایش وزن افراد لاغر کمک می کند . ذرت کربوهیدرات و کالری بالایی دارد بنابراین با مصرف درست این ماده غذایی می توانید به آسانی و سریع افرایش وزن دست پیدا کنید .

ذرت و زنان باردار

اگر باردارید یکی از مفیدترین غذاهایی که می توانید مصرف کنید ذرت است .چرا که کمبود اسید فولیک باعث نقص در جنین و سقط جنین می شود . بنابراین ، باید برای افزایش سلامتی خود و رشد جنین ، از این غذای ارزان و مغذی استفاده کنید .

ذرت و مواد معدنی

خوردن ذرت فواید زیادی دارد زیرا مس ، آهن ، روی ، منگنز ، منیزیم ، سلنیوم و فسفر است .

ذرت و یبوست

فیبر موجود در ذرت ، به افزایش سلامتی کمک کرده ، از سرطان جلوگیری می کند و خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد .

ذرت و قند خون

ذرت به تنظیم قند خون کمک می کند زیرا سرشار از ویتامین های گروه B است .

کاکل ذرت دارای مقدار زیادی پتاسیم است ، به همین دلیل دم کرده آن ادرار آور است . درد و ناراحتی های دستگاه ادراری را تسکین می دهد .
جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می آورد .
برای دفع سنگ کلیه از جوشانده برگ های ذرت استفاده کنید .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *