مجله سلامت پزشکی

خواص میوه برای پوست و بدن

uujhk

خواص میوه برای پوست و بدن

ما می توانیم این واقعیت را باور کنیم که با افزایش سن ، پوست پیر می شود . در این جا به روش های طبیعی برای کم کردن سرعت پیری پوست توصیه می کنیم .

در اثر آلودگی های محیطی ، نور آفتاب و استرس پوست به مرور شادابی و روشنی خود را از دست می دهد و پر از لک و چروک می شود . میوه ها و سبزی ها که در هر فصل انواع مختلفی از آن ها یافت می شود ، ضد لک ها و ضد چروک های طبیعی اند که خداوند خلق کرده .

خواص پوستی چند میوه

لیمو : روشن کننده ، از آن به عنوان ضد چروک ، ضد لک و سفت کننده استفاده می کنند . ترکیب های موجود در لیمو سموم پوستی را زدوده و پوست را نرم و روشن می کند .

انگور : نرم کننده ، این میوه رطوبت رسان ، روشن کننده . سفت کننده پوست به شمار می رود .

میوه های قرمز رنگ : جوان کننده ، توت فرنگی ، مویز و تمشک از جمله میوه هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند .

هویج : ضد پیری ، خاصیت ضد التهابی ، جوان کننده و محافظت کننده است . استفاده از هویج برای تمام پوست ها به خصوص پوست افراد تحت پرتو درمانی توصیه می شود .

گوجه فرنگی : پاک کننده ، کوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگی و روشن کنندگی دارد . درصورتی که پوست شما جوش های سر سیاه می زند گوجه فرنگی می تواند لایه بردار مناسبی باشد .

خیار : مرطوب کننده و پاک کننده ، آرام بخش و ضداسترس نیز می باشد .

گریپ فروت : گریپ فروت ضدعفونی کننده ، قابض و تقویت کننده است . این میوه ی پر خاصیت ، همه ی انواع پوست ها را تقویت و بازسازی می کند و پوست های چرب را تمیز و پاک سازی می کند .

فواید خوردن میوه ها با پوستشان

بررسی ها نشان می دهد پرتقال ، خیار ، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آن ها را حتما باید خورد زیرا سرشار از ویتامین است .

پوست میوه ها در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند و احتمالا سرطان ها را ۳۰ درصد کاهش می دهند .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *