مجله سلامت پزشکی

تغذیه در ماه مبارک رمضان

818661 original

تغذیه در ماه مبارک رمضان

وعده سحری را به هیچ وجه فراموش نکنید زیرا سحری در ماه رمضان همانند صبحانه در روز های عادی مهمترین وعده غذایی است . این وعده غذایی انرژی لازم برای را برای فعالیت روزمره تامین میکند.
اشخاصی که بدون سحری روزه میگیرند اغلب دچار افت قندخون ، کاهش تمرکز و توان کاری میشوند.
در هنگام سحر از غذاهایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و دارای فیبر مانند غلات ، حبوبات وسبزیجات استفاده کنید.
به هر میزان که سحری سبک تر باشد ، احساس سنگینی ، کسالت و خواب الودگی کمتر بروز می کند و شخص فعالیت روزانه اش را با نشاط بیشتری ادامه می دهد.
مثال هایی از انتخاب غذا در سحر :

دو تا سه تکه نان به همراه پنیر وخرما
یک بشقاب سالاد همراه با یک تکه مرغ یا ماهی
چون ماه رمضان مصادف با هوای گرم تابستان است شاید افراد بخواهند روزه خود را با اب سرد باز کنند که توصیه نمی شود.
در افطار نباید به دلیل حجم گرسنگی انواع غذا ها را خورد .
افرادی که معده ضعیفی دارند نباید از غذاهای ابکی مانند سوپ و آش در افطار استفاده کنند .
افطار بهتر است روزه را با شیر یا آب ولرم ، خرما وچای کم رنگ باز کرد.
مصرف مواد غذایی شیرین اما با شیرینی طبیعی در هنگام افطار بسیار ضروری است .
پرخوری ومصرف بیش از حد غذاهای پرچرب و شیرین چون نان خامه ای ، زولبیا و حلوا و … توصیه نمیشود.

توصیه های تغذیه ای :

*مصرف مقادیر کافی اب بین افطار و هنگام خواب برای پیشگیری از کم ابی بدن
*مصرف مقادیر کافی از سبزیجات در وعده ی غذایی مصرف میوه در پایان وعده غذایی
*اجتناب از مصرف مقادیر زیاد نوشیدنی
*اجتناب از مصرف موادغذایی پر ادویه
*پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده
*اجتناب از زیاده روی در مصرف مواد غذایی حاوی قند بالا مانند شیرینی و شکلات به ویژه در سحر

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.