مجله سلامت پزشکی

برای کاهش درد قاعدگی چه کنیم؟

womanholding stomach

برای کاهش درد قاعدگی چه کنیم؟


ممکن است وقتی پریود میشوید ، غذاهای چرب ، شیرین یا شور را میل کنید ، اما این غذاها دوست شما نیستند. دونات و چیپس سیب زمینی را کنار بگذارید. برخی از خانم ها می دانند که خوردن انواع مناسب غذاها ممکن است به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

غذاهای ضد التهابی مانند گیلاس ، زغال اخته ، کدو ، گوجه فرنگی و فلفل بلغور گزینه های خوبی هستند. ماهی های آب سرد که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ زیاد هستند نیز گزینه های سالم هستند. بیشتر لوبیا ، بادام و سبزیجات دارای برگ تیره بیشتر ؛سرشار از کلسیم بخورید. این مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که با التهاب مبارزه می کنند. برخی از خانم ها گزارش می دهند که خوردن این روش می تواند به کاهش درد قاعدگی و تقویت سلامتی کمک کند

 غذاهای سفید ، تصفیه شده شامل شکر ، نان و ماکارونی را کنار بگذارید. از اسیدهای چرب ترانس که اغلب در غذاهای آماده تجاری مانند سیب زمینی سرخ کرده ، کلوچه ، حلقه پیاز ،  یافت می شود ، خودداری کنید. الکل ، تنباکو و کافئین. همه این موارد باعث افزایش التهاب و افزایش درد پریود می شود.

نوشیدن چای بابونه ممکن است در هنگام قاعدگی باعث کاهش گرفتگی شود. چای بابونه پر از مواد ضد التهابی است که پروستاگلاندین ها را مهار می کند.

در مطالعه زنان جوان ، افرادی که کپسول هایی حاوی ۴۲۰ میلی گرم دارچین ۳ بار در روز برای ۳ روز اول چرخه قاعدگی خود مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که مصرف نکرده اند ، خونریزی قاعدگی ، درد کمتر و کاهش تهوع و دفعات استفراغ داشتند.

اگر می خواهید یک روش درمانی غیر دارویی برای درد قاعدگی را امتحان کنید ، شوید ممکن است یک نامزد باشد.

استفاده از یک پد گرمکن ، بسته بندی گرما یا بطری آب گرم در شکم شما برای تسکین گرفتگی قاعدگی شگفتی می کند.

در یک مطالعه ، زنان جوان که به مدت ۱۲ هفته یوگا را تمرین می کردند در مقایسه با افرادی که انجام یوگا نداده اند ، احساس پریشانی قاعدگی و درد دوره کمتری داشتند.

 

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *