مجله سلامت پزشکی

برای تنظیم هورمون های بدن چه بخوریم ؟

359127012

هورمون ها ، سیستم کنترل کننده ی بدن هستند . متاسفانه هورمون ها بر تمام سطوح سلامت تاثیر گذارند ، از کاهش وزن تا بارداری و حتی احساس خوشبختی .
عدم تعادل هورمون ها خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها را افزایش داده و موجب برخی بیماری های مزمن می گردد .

کلم بروکلی

کلم بروکلی و دیگر سبزیجات برگ دار مانند گل کلم ، کلم بروکسل و کلم قمری حاوی مقادیر فراوانی مواد مغذی گیاهی هستند که سرشار از ایندول ۳ است همین ماده موجب در هم شکستگی و نابودی مواد مضر و نیرومند استروژنی که رشد تومورها را تسریع می بخشد می گردد به ویژه در سلول های حساس به استروژن سینه .

بذر کتان

بذرکتان مملو از ترکیبات استروژنی گیاهی که طبق تحقیقات برای مقابله با انواع خاصی از سرطان به ویژه سرطان سینه ، پروستات و روده بسیار موثر است .

شکلات تلخ

مطالعه هایی به اثبات می رساند که نوزادان متولد شده از مادرانی که در طی بارداری روزانه شکلات می خورند بیشتر لبخند می زنند و فعال ترند .

روغن زیتون خالص

با گنجاندن روغن زیتون در برنامه غذایی روزانه چربی های تک اسیدی اشباع شده ای که در آن یافت می شود را جذب نمایید . به طور خاص مشخص شده است که روغن زیتون حساسیت نسبت به انسولین را افزایش می دهد .

سویای ارگانیک

مصرف روزانه سویا می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد ، استخوان ها را تقویت کند ، سلامت قلب را بهبود بخشد ، از پروستات محافظت نماید و علائم ناخوشایندی ناشی از یائسگی را فرو نشاند .

آب

آب رسانی به بدن موجب ترشح هورمون ها می گردد که اشتها را تحریک می کند . نوشیدن آب کافی برای ممانعت از کوفتگی و سفتی عضلانی ، سردرد و افزایش وزن و بازیابی سریع نیرو پس از ورزش ضروریست .

سیر

اگر از اختلالات هورمونی رنج می برید باید بدانید که التهابی در بدن شکل می گیرد که باعث بر هم زدن روند طبیعی عملکرد بدن می شود . سیر باعث کاهش التهاب شده و به هورمون ها کمک می کند تا مجبور به جبران تغییرات سلولی نشوند .

گیاه جینسینگ

گیاه جینسینگ و به طور کلی دم نوش های گیاهی ، حاوی آداپتوژن هستند که به کنترل استرس و تنظیم عملکردهای بدن کمک می کند .

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *