خرید آگاهانه

۱۰ ایده جدید و جذاب برای هدیه روز پدر

happy-fathers-day

پدر اولین و بزرگ‌ترین حامی همه ما بوده و خواهد بود.

متاسفانه خیلی از ما آدم‌ها از نعمت داشتن پدر محروم شدیم یا کلا محروم بودیم اما بقیه آدم‌ها که تجربه‌ی داشتن پدر را دارند همیشه احساس دلگرمی و تکیه‌گاه محکمی را دارند.

پدرها برای همه ما زحماتی جبران ناپذیر کشیده اند که حقیقتا جبران و قدردانی از پدران با هیچ چیز قابل انجام نخواهد بود.

همه کشورها و فرهنگ‌ها این مقام بالا را به خوبی درک می‌کنند و به پاس همه زحمات پدران یک روز خاصی را به نام “روز پدر” نام گذاری کردند تا گوشه ای از عشق و محبت‌مان را به پدرانمان نشان دهیم و کمی ادای دین کنیم.

در ایران عزیزمان، روز پدر را همزمان با سالروز “ولادت حضرت علی (ع)” نام گذاری شده و هر کس به نوبه خود برای زحمات پدرش کاری انجام می‌دهد.

بعضی از افراد اعتقاد و علاقه‌ای به هدیه فیزیکی چه ارزان و چه گران ندارند و با یک بغل یا بوسه یا تبریک زبانی و یا با بوسیدن دست پدر، روز پدر را تبریک می‌گویند و افرادی هم که از داشتن نعمت پدر محروم هستند با خیرات و نذورات خود روح پدرشان را شاد می‌کنند.

بعضی افراد هم دوست دارند حتما هدیه‌ای در نظر بگیرند و به پدرشان هدیه دهند. گرفتن هدیه در این اوضاع اقتصادی برای بعضی‌ها سخت است مگر اینکه بدانیم با این هدیه کمک بزرگی انجام دادیم و هدیه ما ارزش بالایی داشته است. از همه مهم‌تر هدیه تکراری نباشد.

همه ما سلامتی و لبخند پر از مهر پدر را نیاز داریم پس چه بهتر که بتوانیم به پدرمان آن را اهدا کنیم.

ما در سلامت پزشکی برای شما پیشنهادهای عالی داریم تا هدایای متفاوت و خاص و ارزشمندی به شما معرفی کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

۱- فشارسنج

فرقی نمی‌کند پدر شما در چه سن و دوره‌ای از زندگی خود به سر می‌برد این دستگاه بسیار کاربردی و مفید می‌تواند باشد و برای هر خانه نیاز اساسی به حساب می‌آید.

فشارسنج‌ها دو نوع هستند: فشارسنج عقربه‌ای (آنالوگ) و فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج عقربه‌ای از دقت و طول عمر خیلی بالایی برخوردار است اما دوتا مشکل دارد. اول خطای انسانی دوم نیاز به یک فرد دیگر که آموزش استفاده از فشارسنج عقربه‌ای را دیده باشد تا بتواند فشارخون را اندازه گیری کند در نتیجه به تنهایی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

اما فشارسنج دیجیتالی که هم مدل بازویی و هم مدل مچی دارد که بیشتر امروزه به دلیل دقت عملکرد بیشتر، مدل‌های بازویی پیشنهاد می‌شوند که با این هدیه پدر شما به راحتی می‌تواند میزان فشارخون خود را اندازه گیری کند و حتی بعضی از دستگاه ها توانایی اندازه گیری میزان ضربان قلب، آریتمی قلب و بررسی فشارخون براساس جدول اعلامی سازمان بهداشت جهانی را نشان دهد.

با این هدیه ارزشمند می‌توانید همیشه از سلامت قلب و عروق پدرتان اطمینان حاصل کنید و اگر دچار مشکلی شدند سریعا پیگیری کنید.

۲- ترازو

پدرها دو دسته اند: دسته اول که باید مراقب اضافه وزن خود باشند و لاغر کنند و دسته دوم که ورزشکار هستند و مراقب تناسب اندام‌شان هستند.

هر دو دسته نیاز به یک ترازوی دقیق را حس می‌کنند و چقدر لذت بخش خواهد بود اگر آن را هدیه بگیرند.

ما به شما ترازوی دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم که دقت بالایی داشته باشد و اگر تصمیم به تهیه هدیه خاص‌تری داشتید می‌توانید ترازوی دیجیتال تشخیصی هدیه دهید تا حجم بافت عضله، چربی، استخوان وآب بدن را هم نشان دهد.

۳- گوشی پزشکی

بعضی پدرها پزشک هستند که می‌توانید یک هدیه عالی و خاص و کاربردی برای‌شان تهیه کنید که چیزی نیست جز گوشی پزشکی یا کاردیولوژی.

با این هدیه هرروز هنگام معاینه مراجعین خود یاد شما خواهد افتاد.

۴- ویلچر و رولیتور

این پیشنهاد، مناسب پدرانی است که در کهن سالی به سر می‌برند یا به دلایلی دچار مشکلات حرکتی شدند و نیاز به یک وسیله کمکی دارند.

ویلچر که همه با آن آشنایی دارند. این وسیله مناسب پدری است که توانایی حرکتی خود را از دست داده و نیاز دارد با کمک کسی حرکت داده شود و یا پدرانی که دست‌های قوی دارند و خودشان می‌توانند ویلچر را حرکت دهند.

رولیتور به شدت به پدرانی که توانایی راه رفتن را دارند ولی نیاز به کمک شخص دیگری برای راه رفتن را دارند توصیه می‌شود. این وسیله می‌تواند با تناسب قد فرد تنظیم شود و با کمک آن حرکت کند و تشویق به حرکت شوند تا توانایی حرکت را از دست ندهند. ترمزهای نرم و محل نشستن هم در بعضی مدل‌ها فراهم شده تا هر زمان خسته شدند استراحت کنند.

۵- واکر و عصا

واکر و عصا هم مناسب افرادی است که هنگام راه رفتن کمک چندانی نیاز ندارند و هنوز توانایی روی پای خود ایستادن را دارند.

با کمک این وسیله می‌توانید جلو از بین رفتن توانایی حرکت را در بلند مدت از پدرتان بگیرید.

۶- توالت فرنگی تاشو

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که اگر پدران مان دچار زانو درد و کمردرد شدند و یا مشکل در استفاده از توالت ایرانی دارند باید چه کار کنیم.

در کشور ما معمولا پیش فرض سرویس بهداشتی، استفاده از نوع ایرانی آن است که برای بعضی از افراد بسیار دشوار است ولی به دلیل سبک معماری ایرانی راهی جز استفاده از توالت فرنگی تاشو و پرتابل نیست که در انواع مختلف موجود است و با توجه به نوع نیازتان، مدل مناسب سرویس بهداشتی خود را فراهم کنید.

۷- ساپورت‌های طبی

همیشه پدرها افراد زحمت کش جامعه هستند که ممکن است در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه دچار آسیب دیدگی‌های مفصلی و عضلانی شوند.

شما می‌توانید با هدیه دادن یک ساپورت طبی مناسب فعالیت یا آسیب پدرتان، کمک کنید یا آسیب کمتری ببینن یا درد کمتری تحمل کنند.

ساپورت‌های طبی شامل کمربند طبی که برای پیشگیری یا کاهش درد مهره‌های کمر استفاده می‌شوند و یا زانوبند برای جلوگیری یا کمتر شدن آسیب کشیدگی و مفصل زانو و یا انواع ساپورت‌های دیگر برای نواحی مختلف بدن که حتما حس بهتری را می‌توانید به پدران‌تان هدیه دهید.

۸- بالش طبی

بالش طبی که یکی از بهترین گزینه‌های عالی و کاربردی برای پدر است. خواب راحت، از بین رفتن درد گردن و کمر هنگام خواب، جلوگیری از آسیب ستون فقرات در بلند مدت و از بین رفتن خروپف از بهترین دلایل هدیه دادن بالش طبی مناسب است.

البته در این دسته باید به مدل‌های دیگر بالش‌های طبی اشاره کنیم که بسیار مناسب پدرانی است که مجبور هستند ساعات طولانی را به صورت نشسته سپری کنند مانند زیر نشیمنی و پشت کمری و دورگردنی و… که حتما می‌تواند مناسب خیلی از پدران باشد.

۹- جوراب واریس

معمولا زمانی که اسم جوراب واریس را می‌شنویم احساس می‌کنیم برای افرادی است که دچار مشکل واریس پا شدند ولی باید عرض کنم که جوراب واریس پیشگیری هم وجود دارد که بسیار مناسب پدرانی است ساعات طولانی مجبور به ایستادن یا راه رفتن هستند.

این جوراب‌ها از کیفیت عالی برخوردارند و با فشار مناسب به بازگشت خون در رگ‌های پا به سمت قسمت بالایی بدن کمک می‌کنند و از ایجاد واریس جلوگیری می‌کند.

حتما به پیشنهاد عالی جوراب واریس فکر کنید و فرصت لذت کمتر شدن خستگی پا را از پدرتان دریغ نکنید.

۱۰- ماساژور

یکی از بهترین هدایای مناسب روز پدر، ماساژور است تا زمانی که پدرمان خسته از سرکار به خانه برمی‌گردد با یک ماساژ عالی و حرفه‌ای از او پذیرایی کنیم و خستگی یک روز کاری سخت را از او دور کنیم.

در آخر

در این مقاله تمام تلاش‌مان را کردیم تا شما را با هدایای ویژه و خاص و کاربردی مناسب روز پدر آشنا کنیم و راهنمایی کنیم تا انتخاب بهتری در هدیه روز پدر خود داشته باشید و از هدیه‌های تکراری خلاص شوید.

درضمن تمام این پیشنهادها بسیار کاربردی و خاص هستند و یک هدیه معمولی نیستند زیرا نیاز خاص یک پدر زحمت کش را برطرف می‌کنید.

اگر پیشنهاد دیگه‌ای دارید لطفا در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید تا همگی از این پیشنهادات شما هم استفاده کنیم.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در انتخاب هدیه مورد نظر خود، با کارشناسان “سلامت پزشکی” در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *