مجله سلامت پزشکی

ورزش در دوران بارداری چقدر مفید است؟

زایمان راحت 3

ورزش در دوران بارداری چقدر مفید است؟

دو خط در آزمایش بارداری خانگی ، ضربان قلب تکان دهنده در سونوگرافی و ناگهان دنیای شما تغییر کرده است: شما حامله هستید! صرف نظر از اینکه این مسیر جدید شما را به کجا می برد ، ممکن است  برای محافظت از کودک در حال رشد در درون خود ، تصمیم گیری های روزانه خود را به روشی جدید بررسی کنید.

ورزش در دوران بارداری چقدر مفید است؟

جواب کوتاه؟ ورزش در دوران بارداری نه تنها بی خطر است ، بلکه به آن تشویق می شود. یک اصل مهم برای بارداری این است: آنچه که برای مادر خوب است برای نوزاد مفید است .

کالج زنان و زایمان و متخصص زنان (ACOG) یادآور می شوند که ورزش در دوران بارداری ممکن است موارد زیر را کاهش دهد:
افزایش وزن
خطر ابتلا به دیابت حاملگی ، به ویژه در زنان دارای اضافه وزن یا چاق
خطر زایمان سزارین

به علاوه ، این امر به زنان باردار کمک می کند که از درد و دردهای اجتناب ناپذیر جلوگیری کنند یا مدیریت کنند. فعالیت بدنی منظم در دوران بارداری ممکن است به کاهش افسردگی و اضطراب در دوره پس از زایمان کمک کند. علاوه بر این ، زنانی که در دوران بارداری ورزش می کنند ممکن است بعد از تولد سریعتر بهبود یابند .


ACOG توصیه می کند به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در سه تا هفت روز در هفته در طول بارداری خود یک فعالیت متوسط ​​انجام دهید. برای جلوگیری از هیپوگلیسمی (قند خون پایین) ، بیشتر از ۴۵ دقیقه در یک جلسه ورزش نکنید.

چه نوع ورزش می توانید انجام دهید؟

بهترین تمرینات برای انجام فعالیتهایی هستند که در واقع از انجام آنها لذت می برید. زنان باردار معمولاً می توانند پیاده روی سریع ، شنا ، دوچرخه سواری ثابت ، هوازی با تأثیر کم ، یوگا یا پیلاتس و دویدن را انجام دهند. بسیاری از این فعالیت ها می توانند برای شکم در حال رشد شما اصلاح شوند.


فعالیتهایی وجود دارد که باید از آنها جلوگیری کنید ، از جمله:
بسکتبال ، هاکی ، یا فوتبال ، ورزش هایی که خطرناک هستند یا احتمال سقوط دارند ، مانند اسکی ، گشت و گذار یا ژیمناستیک، غواصی ،
یوگا یا پیلاتس داغ ، زیرا افزایش درجه حرارت بدن ممکن است به جنین آسیب برساند.

اگر بارداری پرخطر دارید ، چه می کنید؟

اگر بارداری پرخطر دارید ، متخصص زنان و زایمان می توانند در انتخاب فعالیت هایی که برای شما و کودک شما بی خطر باشد ، به شما کمک کنند. بارداری اولین قدم در طول سفر والدین است. بگذارید فعالیت بدنی منظم اکنون بخشی از یک عمر فداکاری به سلامتی شما برای خانواده شود.

معمولاً پزشکان فعالیت خفیفی مانند پیاده روی یا کشش را توصیه می کنند ، زیرا این امر به پیامدهای ضعیف مانند رشد ناکافی یا زایمان زودرس مرتبط نیست. حتی اگر یک بیماری پرخطر وجود داشته باشد که فعالیت شدید از آن دلسرد شود ، شما و پزشکتان می توانید با برنامه ای فردی برای فعالیت های سبک و ایمن ارائه دهید.

اگرچه در گذشته به شرایط خاص در معرض خطر بالا استراحت توصیه می شد ، اما به نظر نمی رسد که نتایج را بهبود بخشد. و متأسفانه ، استراحت در رختخواب می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای لخته شدن خون ، از بین رفتن تراکم استخوان و عضلات بدون تقصیر قرار دهد که این امر می تواند بارداری شما را پیچیده تر کند. مزایای افزایش خلق و خوی ورزش ممکن است در حاملگی های پرخطر حتی مهم تر باشد.

 

 

 

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *