مجله سلامت پزشکی

مشکلات کمبود آهن چیست آن را جدی بگیرید .

awd

مشکلات کمبود آهن چیست آن را جدی بگیرید .

کمبود آهن ، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اغلب در زنان دیده می شود .
آهن برای تولید گلبول قرمز حیاتی است .

علائم کمبود آهن

احساس خستگی مفرط می کنید :

یکی از شایع ترین علائم که به سختی می توان علت آن را تشخیص داد ، احساس خستگی مفرط است زیرا اغلب خانم ها به خاطر زندگی پر مشغله احساس خستگی می کنند . اگر خستگی شما همراه با ضعف و بی قراری است ، این امر می تواند نشانه کمبود آهن باشد .

پریدگی رنگ

رنگ پریدگی چهره ، داخل لب ، لثه و پلک ها نشانه کمبود آهن است .

خونریزی شدید در هنگام قاعدگی

علت کمبود خون در زنان خونریزی شدید است . با وجود از دست دادن میزان خون زیاد ، تقریبا نصف آن در بدن جایگزین می شود و این روند هر ماه ادامه دارد .

کمبود نفس

اگر در انجام کارهای معمولی از جمله بالا رفتن از پله ، ورزش کردن و … نفس کم می آورید ، بدانید که دچار کمبود آهن شده اید .

سندروم پای بی قرار

تقریبا ۱۵ درصد افرادی که دچار این سندروم هستند با کمبود آهن مواجهند .

تپش قلب

قلبی که از آن زیاد کار کشیده شده است در معرض مشکلاتی از جمله ضربان نامنظم ، صدای غیر عادی ، بزرگ شدن و حتی سکته است . برای رسیدن به آن مرحله ، فرد باید برای مدتی دچار کمبود آهن باشد .

بدون دلیل دچار اضطراب می شوید

از آن جا که کمبود آهن می تواند ضربان قلب را بالا ببرد ‌، فرد در حالی که دلیلی برای اضطراب ندارد حس می کند در وضعیت فرار یا مبارزه قرار دارد .

کمبود آهن هنگامی به وجود می آید که ذخیره آهن بدن شما به قدری کم شده است که دیگر پاسخگوی نیاز بدن نیست . هنگامی که کمبود آهن جدی می شود ، در پی آن کم خونی به وجود می آید و این همان مشکلی است که کم خونی فقر آهن نامیده می شود .

باید بدانیم منابع خوب آهن شامل آلوها ، اسفناج ، سبزیجات با برگ های سبز ، جو ، ماهی ، دانه های سویا ، حبوبات ، فندق ، گوشت ، جگر و تخم مرغ است .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *