مجله سلامت پزشکی

راه های مقابله با احساس خستگی

احساس خستگی

تشخیص دقیق دلیل احساس کم انرژی بودن همیشه آسان نیست. اگر به طور مداوم احساس خستگی می‌کنید به دلایلی که مشخص نیست، این میتواند نشانه یک بیماری اساسی باشد، به خصوص اگر این امر در زندگی روزمره شما دخالت کند، پس بهتر است به دکتر مراجعه کنید.


ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد برخی از دلایل خستگی و تغییرات ساده‌ای که می‌توانید ایجاد کنید بیشتر بدانید:

یک رژیم متعادل بگیرید

یکی از دلایل پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، افزایش سطح انرژی است.
با خوردن غذاهای کامل و تازه از گروه‌های مختلف غذایی اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی مواد مغذی دریافت می‌کنید. غذاهای حاوی فیبر و ضد التهاب را به مقدار زیادی مصرف کنید.

به طور منظم ورزش کنید

مزایای ورزش منظم به طور گسترده‌ای شناخته شده است. ورزش اندورفین‌هایی را آزاد میکند که به طور طبیعی سطح انرژی شما را افزایش میدهد. همچنین میتواند به خواب با کیفیت‌تر منجر شود.

آب بیشتری بنوشید

به درستی هیدراته بمانید تا بدن در حد مطلوب کار کند.
کمبود آب بدن می‌تواند به سطح کم انرژی منجر شود. همچنین با خشک کردن قسمت‌های دهان و بینی شما می‌تواند روی خواب شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به خروپف، کوفتگی و گرفتگی ساق پا شود. به علاوه، می‌تواند شما را هوشیارتر و از نظر ذهنی در روز بعد روشن‌تر کند.

کافئین را کم کنید

کاهش میزان مصرف کافئین در طولانی مدت می‌تواند انرژی بیشتری به شما بدهد. اگر چه کافئین ممکن است تقویت اولیه انرژی را به شما بدهد، پس از خاموش شدن ممکن است احساس کمبود شود.
به آرامی کاهش میزان مصرف کافئین به شما در کاهش تعادل سطح انرژی طبیعی کمک می‌کند تا احساس ترشح را کاهش دهید. از کافئین بعد از صرف غذا جلوگیری کنید.

به آلرژی خود بپردازید

مواد شیمیایی منتشر شده توسط بدن شما برای مقابله با واکنش‌های آلرژیک می‌تواند باعث شود شما احساس خستگی کنید. آنها می‌توانند باعث ایجاد التهاب سینوس‌ها، مجاری هوایی یا دستگاه گوارش شوند. همراهی گرفتگی سر و بینی می‌تواند باعث شود خواب شما ضعیف باشد.

استرس را کاهش دهید

استرس می‌تواند شما را از انرژی ذهنی و جسمی مورد نیاز برای انجام روز خود راحت کند. هورمون‌های استرس بر روی الگوهای خواب، سیستم‌های بدنی و سلامت کلی شما تأثیر منفی دارد.
استرس را به هر روشی که قلب شما بخواهد، کاهش دهید. برای درمان دلپذیر روش‌های ذهن آگاهی مانند تای چی، مراقبه و یوگا گزینه‌های بسیار خوبی هستند. یا کتاب مورد علاقه یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را روی مبل ببینید و بخوانید.

کمتر بنشینید

بلند شوید، حرکت کنید و انرژی خود را به جریان بیاورید. این امر به ویژه در صورت گذراندن زمان زیادی در نشستن بسیار مهم است.

غذاهای غنی از آهن را در اولویت قرار دهید

کم خونی یک فقر آهن است و می‌تواند منجر به خستگی شود. فقر آهن به دلیل پایین بودن سطح هموگلوبین است که انتقال اکسیژن به بافت‌ها و ماهیچه‌ها را دشوارتر می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و باعث می‌شود احتمال ابتلا به بیماری و عفونت بیشتر شود.

در اینجا برخی غذاهای سرشار از آهن برای رژیم غذایی شما ذکر شده است:

ترک سیگار

استعمال سیگار باعث کاهش انرژی شما با کاهش سطح اکسیژن و ایجاد تنفس می‌شود.

برای افزایش سر زندگی خود، شیوه زندگی را در روال خود تغییر دهید. از آنچه برای شما جذاب‌تر است شروع کنید. شما به احتمال زیاد شروع به بهبود سطح انرژی خود خواهید کرد تا بتوانید به طور روزانه بهترین احساسات خود را احساس کنید.

مهم‌تر از همه، به بدن خود و به چه احساسی احترام بگذارید. استراحت کنید و به خودتان فرصت دهید تا هنگام نیاز استراحت کنید. از تحت فشار قرار دادن خود فراتر از حد ممکن خودداری کنید و به یک برنامه عملی سالم متعهد شوید.

شما می‌توانید از بقیه بخش‌های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *