مجله سلامت پزشکی

با مضررات چیپس این خوردنی خوشمزه آشنا شوید .

10531472214253866766

با مضررات چیپس این خوردنی خوشمزه آشنا شوید .

گفته می شود مصرف چیپس و پفک برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است ، اما در حقیقت این تنقلات برای تمامی افراد مضر است .

این تنقلات دارای اسید چرب ترانس است که عامل افزایش چربی های بد خون به خصوص کلسترول بد می شود .

طبق تحقیقات کارشناسان ، طی استفاده مکرر از روغن ، یک ماده سرطان زا به وجود می آید به عبارتی کودکان و حتی بزرگسالانی که در خانواده زمینه سرطان دارند به شدت از مصرف این تنقلات خودداری کنند .

سوء تغذیه یکی دیگر از عوارض این گروه از خوراکی های کم ارزش است . این خوراکی ها سیری کاذب در فرد ایجاد میکند و فرد احساس بی اشتهایی کرده و دیگر میلی به خوردن غذای اصلی ندارند .
کودکانی که در سنین رشد هستند این تنقلات در روند تکاملی رشدشان اختلال بزرگی ایجاد کرده و از طرفی پر کالری بودن این مواد عامل اصلی چاقی و اضافه وزن است . خود چاقی زمینه ساز بیماری هایی همچون دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها است .

مصرف نمک به منظور خوشمزه کردن چیپس و پفک به مقادیر زیاد سبب آسیب به کلیه ها ، تغییر ذائقه افراد به شورخواری ، تجمع آب در بدن و در نتیجه تورم بافت ها و افزایش فشار خون و سکته های قلبی و مغزی می شود .

گرما دیدن شدید این محصولات طی فرایند سرخ شدن منجر به ایجاد رادیکال های آزاد پراکسید می شود ، این مواد زیانی شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار دارند و سبب ابتلای افراد به سرطان ریه ، سینه و مثانه می شود .

در حین سرخ کردن سیب زمینی ماده قندی آن با آلبومین ترکیب شده و سمی به نام آکریل آمید تولید می کند . این ترکیب فقط در چیپس سیب زمینی یافت می شود . آکریل آمید سبب تضعیف سیستم ایمنی ، افزایش بیماری های عفونی ، سرطان ، ناباروری ، سقط جنین ، تغییر در رفتار های جنسی ، تحریک و قرمزی پوست و چشم ها می شود .

 

شما می توانید از بقیه بخش های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *