مجله سلامت پزشکی

بابونه را بیشتر بشناسیم

خواص بابونه - سلامت پزشکی

بابونه یک گیاه ایمن محسوب می‌شود و در بسیاری از فرهنگ‌ها برای بیماری‌های معده و به عنوان یک آرام بخش خفیف مورد استفاده قرار میگیرد.

بابونه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئیدها است. این فلاونوئیدها نوعی ماده مغذی موجود در بسیاری از گیاهان هستند و در اثرات دارویی بابونه نقش بسزایی دارند.

خواص بابونه

شستشوی دهان با بابونه ممکن است زخم‌های دهان ناشی از درمان سرطان را تسکین دهد. برخی تحقیقات نشان میدهد که بابونه میتواند به شرایط دیگری مانند اسهال در کودکان، بواسیر، اضطراب و بی‌خوابی کمک کند.  استفاده از پوست بابونه ممکن است به سوزش پوست و بهبود زخم کمک کند.

چای بابونه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان نقش داشته باشند.

مطالعات متعددی، چای بابونه را با کاهش شدت گرفتگی قاعدگی مرتبط کرده است. مصرف چای بابونه به مدت یک ماه میتواند درد گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد. همچنین زنان اضطراب و پریشانی کمتری را که همراه با درد پریود هست را، دارند.

پوکی استخوان از بین رفتن تدریجی تراکم استخوان است. این از بین رفتن، خطر شکستگی استخوان و حالت ایستاده را افزایش میدهد. در حالی که هر کسی میتواند پوکی استخوان ایجاد کند، این بیماری بیشتر در بین زنان یائسه است. این تمایل ممکن است به دلیل اثرات استروژن باشد.
یک مطالعه ۲۰۰۴ نشان داد که چای بابونه ممکن است اثرات ضد استروژنی داشته باشد. همچنین به تقویت تراکم استخوان کمک کرده است.

برخی مطالعات نشان میدهد که استنشاق بخار با عصاره بابونه میتواند برخی از علائم سرماخوردگی را تسکین دهد.

شما می‌توانید از بقیه بخش‌های مجله سلامت پزشکی و یا فروشگاه سلامت پزشکی دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *